نسخه چاپی

اشاعه دشمنی با ایران در سریال تلویزیونی تركیه

یكی از كانال‌های تلویزیونی نزدیك به دولت آنكارا در یكی از سریال‌های خود كه پیش از این به حمایت از فلسطین و دشمنی با اسرائیل شناخته شده بود، این بار به اشاعه دشمنی با ایران و سوریه پرداخته است.

به گزارش نما به نقل از فارس یکی از کانال‌های تلویزیونی ترکیه که به نزدیکی با دولت حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه شناخته می‌شود، در سریال "وادی گرگ‌ها" که با حمایت از ملت فلسطین و دشمنی با رژیم صهیونیستی مورد توجه افکارعمومی ترکیه و حتی ایران و دیگر ملت‌های مسلمان منطقه قرار گرفته بود، اقدام به طرح سناریویی در راستای اشاعه دشمنی با ایران کرد.

در قسمت صد و هفتاد و پنجم این سریال تلویزیونی گروهی از ایران به عنوان کشوری که اقدام به جاسوسی در ترکیه می‌کند یاد شده تیمی از ماموران ترک به سرکنسولگری ایران در استانبول شبیخون زده و اقدام به ضرب و شتم سرکنسول ایران می‌کنند.

کارشناسان مسائل سیاسی تغییر سناریوی ضد اسرائیلی و ضد آمریکایی این سریال تلویزیونی به سناریوی ضد ایرانی و ضد سوری را تلاش برای ضربه زدن به روابط ایران و ترکیه و ایجاد جو نفرت از ایران در میان مردم ترکیه ارزیابی می‌کنند.

این در حالی است که ایران با توجه به سناریوهای قبلی این سریال که ضد اسرائیلی بود، به سازندگان سریال مذکور پیشنهاد تهیه فیلمی مشترک درباره جنایات آمریکا و اسرائیل در منطقه علت ملت‌های مسلمان داده بود.

گفته می‌شود تغییر رویه سازندگان سریال وادی گرگ‌ها و تبدیل شدن به بلندگوی صهیونیست‌ها علیه ایران موجب نارضایتی ملت مسلمان ترکیه نیز شده است.

۱۳۹۱/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...