نسخه چاپی

آخرین خبرها از انتخابات آمریكا

رقابت های درون حزبی حزب جمهوریخواه آمریكا برای انتخاب نامزد برگزیده این حزب برای رقابت با "باراك اوباما" در انتخابات ریاست جمهوری، شب گذشته در "دیپ سات" برگزار شد كه در نهایت با پیروزی ریك سنتروم به پایان رسید.

به گزارش نمابه نقل از مهر، انتخابات شب گذشته از اهمیت ویژه ای برای "ریک سنتروم" و "نیوت گینگریچ" برخوردار بود زیرا شب گذشته بخش قابل توجهی از محافظه کاران در این ایالت به پای صندوق های رای می آمدند.

در نهایت ریک سنتروم با کسب 34.53 درصد رتبه اول، گینگریچ با 29.29 درصد آرا رتبه دوم، میت رامنی با 28.98 درصد آرا رتبه سوم و ران پل با 4.97 رتبه چهارم را کسب کردند.

بر همین اساس شب گذشته "می سی سی پی" و "آلاباما" شاهد برگزاری انتخابات درون حزبی بودند که از این دو با عنوان "دیپ سات" در رسانه های آمریکا یاد می شود.

گینگریچ که امید زیادی برای پیروزی در رقابت های شب گذشته داشت بعد از اعلام نتایج گفت : من به هیچ وقت قصد کناره گیری از رقابت ها را نداشته و به نفع رامنی از این رقابت ها کنار نمی کشم.

محافظه کاران و یا به عبارت دقیق تر نومحافظه کاران پس از حوادث یازده سپتامبر در سال 2001 قدرت اصلی را در آمریکا بدست گرفتند. نومحافظه کاران آمریکا که پیوندهای نزدیکی با کمپانی های نفتی و کارخانه های تولیدکننده اقلام نظامی داشتند، بازسازی قدرت نظامی آمریکا را ‌از اصلی ترین برنامه های کاری خود قرار دادند. آنها با آغاز ریاست جمهوری بوش پسر وارد صحنه سیاست شده و حادثه یازده سپتامبر فضای بسیار مناسبی را برای فعالیت گسترده آنان فراهم نمود، تا حدی که تصور اینکه انفجارهای یازده سپتامبر توسط این گروه صورت پذیرفته قوت گرفت و روز به روز نیز تقویت گردید.

همانگونه که اشاره شد نو محافظه کاران آمریکا بدلیل نزدیکی با کمپانی های نفتی و کارخانه های تولید کننده تسلیحات نظامی، به منابع ثروت در آمریکا نزدیک هستند و با توجه به نفوذ شرکت های بزرگ در روند سیاست گذاری آمریکا، نزدیک شدن به این افراد ( نومحافظه کاران) می تواند موفقیت های را برای افراد در عرصه سیاسی به همراه داشته باشد بویژه آنکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رقابتی پرهزینه بوده و نامزدهای مختلف به تنهایی از تامین مخارج آن برنمی آیند از همین رو متصل شدن به کانون های ثروت و قدرت می تواند این نامزدها را در رسیدن به هدف خود یاری دهد.

۱۳۹۰/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...