نسخه چاپی

افزایش درخواست اروپا برای واردات نفت ایران

یك منبع آگاه از كاهش فروش نفت ایران به كشورهای اروپایی خبرداد و گفت: درخواست های متعددی از سوی اروپایی ها برای خرید نفت ایران وجود دارد ولی وزارت نفت قصد ندارد به این درخواستها جواب مثبت دهد.

به گزارش نما، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه فروش نفت ایران به کشورهای اروپایی به پایین ترین حد خود رسیده است گفت:درخواست های متعددی از سوی برخی کشورهای اروپایی برای خرید نفت از ایران ارسال شده است ولی وزارت نفت قصد ندارد به این درخواستها جواب دهد.


وی ادامه داد: در راستای دستور وزیر نفت که سال گذشته قطع صادرات نفت به برخی کشورهای اروپایی صورت گرفت امسال نیز قصد نداریم به این کشورها نفت عرضه کنیم.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سال گذشته پس از آنکه اتحادیه اروپا صادرات نفت ایران را مورد تحریم قرار داد ایران در اقدامی عرضه نفت خود به چند کشوراروپایی مانند انگلیس و فرانسه را قطع کرد.


در همین رابطه علیرضا نیکزاد رهبر سخنگوی وزارت نفت چندی پیش اعلام کرده بود کشورهای اروپایی می دانند که ایران محور منابع هیدروکربوری منطقه خلیج فارس است از این رو برای تامین انرژی خود نیازمند به منابع نفتی و گازی ایران هستند.


وی تصریح می کند: هم اکنون وزارت نفت به درخواست کشورهای اروپایی جواب منفی می دهد اما صنعت نفت تنها به کشورهایی نفت می فروشد که در زمان سختی و مشکلات با ایران باشند.

۱۳۹۱/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...