نسخه چاپی

انتقال ۳۰میلیارد تومانی دو ورزشگاه به سرخابی‌ها

معاون سازمان خصوصی‌سازی جزئیات تازه‌ای از انتقال حدود ۳۰میلیارد تومانی دو ورزشگاه شهید درفشی‌فر و مرغوبكار به باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال اعلام كرد

به گزارش نما به نقل از فارس، ابوالقاسم شمسی جامخانه با اشاره به مصوبه اخیر هیئت وزیران در مورد انتقال دو ورزشگاه به پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: طبق این مصوبه، در اجرای ماده ۱۱۷ قانون محاسبات عمومی، مجموعه ورزشگاه های شهید درفشی فر و شهید مرغوبکار به ترتیب به شرکت های فرهنگی و ورزشی پرسپولیس و استقلال انتقال یافت.این دو شرکت هم مکلف به اجرای بند۳۹ ماده واحده قانون بودجه ۹۱ کل کشور مبنی بر تجدید ارزیابی دارایی ها و اعمال افزایش سرمایه هستند.

وی با بیان اینکه مصوبه فوق۱۷ دی توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده،در رابطه با ارزش دو ورزشگاه گفت: بر اساس بررسی های کارشناسی، ارزش هر کدام از این دو ورزشگاه حدود ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده که انتقال قطعی آنها باید انجام شود. سازکار و تجدید ارزیابی دارایی ها و افزایش سرمایه هم از طریق مشاوران پذیرش در حال انجام است تا زمینه پذیرش دو باشگاه در فرابورس تا بهمن ماه مهیا شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون در جریان آماده سازی دو باشگاه، مدیران پرسپولیس نسبت به استقلال تعامل و همکاری بیشتری داشته و جدی تر مسائل مربوط به خصوصی سازی را پیگیری می کنند. انتظار می رود مدیران استقلال هم علاقه و همکاری بهتری نشان داده تا این دو باشگاه آماده عرضه شوند.

شمسی جامخانه گفت: از همه صاحب نظران،کارشناسان و مسئولان دعوت می شود تا هرگونه پیشنهاد و راهکاری را که در مورد واگذاری سهام دو باشگاه مردمی استقلال و پرسپولیس دارند به سازمان خصوصی سازی ارایه دهند و یا جلسه ایی مشترک برگزار کنند تا مورد بررسی قرار گیرد. در این میان مدیرعامل باشگاه سپاهان نوین مطالب جالب توجهی را در مورد خصوصی سازی باشگاه های ورزشی ایران ارایه کرده است.

به گفته وی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با سرمایه اسمی ۳۰ میلیارد تومانی در فرابورس پذیرش خواهند شد تا هیئت واگذاری در مورد نحوه و شرایط واگذاری خرد و بلوک سهام، قیمت و اهلیت متقاضیان تصمیم گیری کند

۱۳۹۱/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...