نسخه چاپی

مصاحبه روزنامه ايران با عناصري كه سوابق روشني ندارند

حبیبی:مواضع اخیر در روزنامه ایران شایسته ارگان دولت نیست

عکس خبري -راهکار حبيبي براي خدمت خاتمي به اصلاح طلبان

ما این روش را شایسته روزنامه ارگان دولت نمی دانیم و آنرا مغایر با استراتژی پرهیز از تنش می دانیم و منتظریم كه مسئولان اصلی ارگان دولت اقدام مقتضی داشته باشند.

محمد نبي حبيبي دبير كل حزب موتلفه اسلامي در واكنش نسبت به مطالب روزنامه ايران در ارتباط با جايگاه حزب موتلفه اسلامي در تاريخ معاصر به قلم عبدالرضا داوري گفت: ما مواضع اخیر در روزنامه ايران را شايسته ارگان دولت نمی دانیم.
به گزارش روابط عمومي حزب موتلفه اسلامي، وي كه در پايان نشست دبيران اين حزب سخن مي‌گفت با اشاره به مطالب مطرح شده در روزنامه ايران عليه حزب موتلفه اسلامي تصريح كرد: در پی مواضع روزنامه ايران ، آقاي عسگراولادي باب گفت و گوی خود و حزب موتلفه اسلامي را با روزنامه ایران باز كرده است. اين گفت وگوها موجب روشنگري است به شرطي كه انصاف، عدالت و شفاف‌گويي رعايت شود. روابط عمومي حزب علي رغم بي مهري روزنامه ايران در خروج از نقد مشفقانه پاسخ هاي لازم را داده است.
وي افزود: آقاي عسگراولادي هم به گفت وگو ادامه داده است. بايد ديد آیا روزنامه ايران به تداوم گفت وگو رضايت مي‌دهد؟ اكنون نزديك به يك هفته است روزنامه ايران از چاپ جوابيه جديد آقاي عسگراولادي خودداری كرده است و مواضع تند و غیر واقعی در رابطه با حزب موتلفه اسلامی و چهره های درخشان انقلاب اسلامی را با مصاحبه با عناصری که سوابق روشنی ندارند را شروع کرده است.
وی ادامه داد: ما این روش را شایسته روزنامه ارگان دولت نمی دانیم و آنرا مغایر با استراتژی پرهیز از تنش می دانیم و منتظریم که مسئولان اصلی ارگان دولت اقدام مقتضی داشته باشند. ضمن آنکه حقوق قضایی و قانونی خود را در پیگیری تهمت ها،نسبت های دروغ و بدگویی ها محفوظ می دانیم.
حبيبي در بخش ديگري از سخنان خود در مورد مباحث مهم مطرح شده در بيانات مقام معظم رهبري در ديدار علما و مردم قم بيان داشت: استكبار جهاني براي انتخابات رياست جمهوري و شوراها برنامه دارد. آنها مي‌خواهند توطئه و فتنه سال 88 را در سال 92 باز توليد كنند. مردم هوشيارند و چنين اجازه اي به دشمن نخواهند داد.
وي افزود: كساني كه روي واژه انتخابات آزاد در داخل به گونه اي تاكيد مي‌كنند كه برگزاري و نتايج آن را زير سئوال ببرند زير ذره بين نگاه هوشمندانه مردم هستند. مردم آنها را هم صدا با استكبار جهاني براي باز توليد فتنه مي‌شناسند.
دبير كل حزب موتلفه اسلامي خاطر نشان كرد: انتخابات در ايران در نوع خود در جهان آزادترين بوده است. سند آن هم راي آوري كساني است كه با برگزاركنندگان دولتي در دو سوي طيف فكري بوده‌اند.
حبيبي در بخش ديگري از اين گفت و گو در مورد بودجه سال آينده و پيشنهاد رئيس جمهور براي رفتن به مجلس در خصوص رايزني تصريح كرد: رئيس جمهور محترم اعلام كرده است براي تصميمات بزرگ به مجلس مي‌روم. براي اتخاذ تصميمات بزرگ آن هم در حوزه اقتصاد دولت بايد لايحه بدهد. تأخير تسليم لايحه بودجه سال 92 توجيه پذير نيست.
وي ادامه داد: قاعدتاً رئيس جمهور هنگام تسليم بودجه در مجلس ديدگاههاي دولت درخصوص مسايل اقتصادي را مطرح مي‌كند و مجلس هم به ديده خريداري به آن نگاه مي‌كند.
حبيبي تاكيد كرد: موضوع تهديدها و تحريم ها، تغيير فاحش نرخ ارز، اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها و... از مهمترين موضوعات بودجه سال آينده است.
وي افزود: دغدغه درست تصميم‌گيري در هر يك از موضوعات فوق مستلزم ارائه شفاف ديدگاه‌هاي دولت و عدد و رقم محاسبه شده در پيش بيني درآمدها و برآورد هزينه‌هاست. دولت هر چه زودتر بايد بودجه را به مجلس ببرد و نيازي به تحركات خارج از چارچوب هاي قانوني نيست.
حبيبي در خصوص اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها گفت: مجلس تا تفريغ بودجه سال 90 را در مورد اجراي فاز اول هدفمندي يارانه‌ها نداند، نمي‌تواند در مورد اجراي فاز دوم تصميم گيري كند. هر گونه اظهارنظر هم از سوي مجلس و هم از سوي دولت بدون عنايت به تفريغ فاز اول نمي‌تواند مسموع باشد.
دبير كل حزب موتلفه اسلامي در بخش ديگري از اين گفت و گو با تجليل از تلاشهاي ديپلماتيك جمهوري اسلامي و آزادي گروگانهاي ايراني در سوريه بيان داشت: راه حل بحران در سوريه پايان دادن به تروريسم و آغاز گفت وگوها بر اساس طرح بشار اسد است. جان هر انساني كه در كشور سوريه به خاطر خشونت‌ها و تروريسم فدا مي‌شود، امكان شكل‌گيري يك دولت وفاق ملي را در اين كشور به صفر نزديك مي‌كند. گروه ها و جريان هاي معارض بايد از باب آينده‌نگري به اين حقيقت توجه كنند.
وي همچنین با اشاره به اوج‌گيري مبارزات مردم بحرين و توجه محافل جهاني به ستمي كه در بحرين به مردم روا مي‌شود، اظهار داشت: مجامع بين‌المللي به ويژه اتحاديه اروپا نسبت به جنايات آل خليفه حساس شده‌اند. اين نشان مي‌دهد كه عربستان و شيوخ خليج فارس بيش از اين نمي‌توانند خود را از رصد افكار عمومي جهان در خصوص نقص حقوق بشر در بحرين دور نگه دارند.
حبيبي در مورد تحركات تركيه در عراق نيز گفت: ماجراجويي تركيه در عراق و سوريه كار دست ترك ها خواهد داد. توطئه فروش نفت كركوك بدون توجه به دولت مركزي بازي خطرناكي است. همچنين تلاش در جهت تجزيه عراق روزي دامن تركيه را هم خواهد گرفت.
وي در پايان با اشاره به بيانيه هشدارآميز آيت الله سيستاني تاكيد كرد: چشم بيدار مرجعيت در عراق اجازه تجزيه اين كشور را نمي‌دهد. توطئه‌هاي تركيه به خودشان برمي‌گردد و براي آنها مشكل‌ساز خواهد بود.

۱۳۹۱/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...