نسخه چاپی

وال استریت ژورنال ساركوزی را «نیكلا لوپن» خواند

نسخه اروپایی «وال استریت ژورنال» در سرمقاله روز سه شنبه خود با عنوان «نیکلا لوپن» و انتقاد از موضع گیری های نیکلا سارکوزی در زمینه مهاجرت سر و صدای بسیاری به پا کرد.

به نوشته شماره امروز روزنامه لوموند در اینترنت ، وال استریت ژورنال که روزنامه ای محافظه کار و متعلق به روپرت مرداک غول رسانه ای استرالیایی است در ستون «نقد و چشم انداز» دیروز خود نوشت : موضع نامزد حزب اتحاد برای جنبش مردمی که تهدید کرد در صورتی که قوانین مبارزه با مهاجرت تقویت نشود حضور فرانسه را در فضای شینگن به حال تعلیق در می آورد ، تفکری کثیف است ، نه تنها بعلت احساسات ناپاکی که بر آن استوار است بلکه نمونه ای از بی سوادی در اقتصاد است.

وال استریت ژورنال در حقیقت معتقد است که «تنها مهاجرت می تواند جمعیت فعال و متنوع را برای حمایت از هزینه های فزاینده وابستگی و بازنشستگی حفظ کند».

این مقاله با بیان اینکه سارکوزی خود به این امر واقف است این سوال را مطرح کرد که : ما از خود می پرسیم آیا آقای سارکوزی می داند که این نمایش بدبختی همان چیزی است که او را در چنین وضع دشواری قرار داده است؟

با این حال وال استریت ژورنال با انتقاد از پیشنهادهای فرانسوا اولاند برای ایجاد مالیات بر درآمد هفتاد درصدی برای ثروتمندان خاطر نشان کرد این تدبیر به هیچ عنوان موجب بهبود سلامت بودجه ای فرانسه نخواهد شد.

از سوی دیگر نمایندگان چپ و میانه رو پارلمان اروپا روز سه شنبه به شدت به اظهارات نامزد حزب حاکم فرانسه درباره فضای شینگن اعتراض کردند. گی ورهوفشتات رئیس گروه لیبرال دموکرات و نخست وزیر سابق بلژیک گفت : اعلام اینکه نیمی از مهاجران باید فرانسه را ترک کنند ، گوشت حلال باید ممنوع شود و حمله به سایر شرکا و فضای شینگن این سوال را مطرح می کند که نامزد واقعی راست افراطی چه کسی است؟ آیا لوپن است یا سارکوزی؟

۱۳۹۰/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...