نسخه چاپی

خيانت در امانت تاريخ

از حامی فتنه گری در 18تیر 78 تا توهین به آیت الله مصباح در كارنامه مورخ روزنامه ایران

عکس خبري -از حامي فتنه گري در 18تير 78 تا توهين به آيت الله مصباح در کارنامه مورخ روزنامه ايران

سوابق و كارنامه سیاسی آقای عبدالرضا داوری و مسئولیتهایی كه قبل از سال 84 و بعد از سال 84 وجود دارد نشان می‌دهد قبل از اینكه او پاسخ رئیس جمهور را بدهد باید نسبت به عملكرد خود پاسخگو باشد.

به گزارش نما به نقل از روزنامه شما اخيراً روزنامه ايران ارگان دولت به قلم عبدالرضا داوري بناي سياه‌نمايي در مورد حزب مؤتلفه اسلامي و نيز چهره آقاي حبيب الله عسگراولادي را نهاده و مطالبي در مورد تاريخ حزب موتلفه اسلامي و عملكرد آن بيان مي‌كند كه مطابق با واقع نيست، از جمله مطالب به شرح زير است.
1- حزب مؤتلفه اسلامي در پيش و پس از انقلاب در طول دوران فعاليتش هميشه در تشخيص مسايل اصلي جامعه دچار نوعي تحليل اشتباه بوده است.
2- عسگراولادي و همفكرانش در دهه 30 تكليفي براي مبارزه با دولت كودتا احساس نمي‌كردند.
3- ترور حسنعلي منصور ‍‌‌‍[توسط حزب مؤتلفه اسلامي] نه تنها دستاوردي براي انقلاب اسلامي نداشت بلكه ضربات شديدي را به نهضت وارد آورد.
4- مستندات فراواني در خصوص ارتباطات سياسي - اقتصادي برخي منسوبان و اعضاي مؤثر حزب مؤتلفه با انگلستان (از سال 1360 تا كنون) را گردآوري كرده‌ام كه به زودي منتشر مي‌كنم.
حزب مؤتلفه اسلامي و آقاي عسگراولادي بي نياز از تعريف و شناسايي هستند. موضع امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي و نيز مقام معظم رهبري در خصوص حزب و آقاي عسگراولادي امر پنهاني نيست.
چهار ماه قبل از رحلت امام(ره) مسئولان حزب موتلفه اسلامي با معظم له ديدار داشتند. ايشان فرمودند: «من شماها را از همان روزهاي اول نهضت مي‌شناسم، شماها براي خدا كار كرده‌ايد و براي خدا كار مي‌كنيد، شما براي خودتان هيچ چيز نمي‌خواهيد. من همواره شما را دعا كرده‌ام. خدا مي‌داند من در نجف هم كه بودم در حرم اميرالمؤمنين(ع) و در نماز شب شماها را دعا مي‌كردم. اكنون هم دعا مي‌كنم.»
مقام معظم رهبري در مورد شهداي مؤتلفه و عملكرد اين حزب و آقاي عسگراولادي فرموده‌اند
«شهداي چهارگانه‌اي [شهيدان اماني، بخارايي، صفار هرندي و نيك نژاد] كه جناب آقاي عسگراولادي از اين بزرگواران ياد كردند، شايد اين تعبير در باره آنان درست باشد كه بگوييم «نوراله في ظلمات الارض» حقيقتاً در دوران ظلمات، نور خدا بودند كه درخشيدند و فضا و دلها را روشن كردند و راه را به خيلي‌ها نشان دادند».
و نيز فرمودند: «مجموعه مؤتلفه اسلامي مي‌تواند ادعا كند كه ريشه در دورانهاي دشوار مبارزه دارد و امتحانهاي سختي را از سر گذرانده است.
سالهاي 42، هيئت مؤتلفه، ريشه دارترين و داغترين مبارزه را عليه دستگاه (طاغوت) داشتند مؤتلفه جمعي بودند كه معتقد بودند مبارزه‌شان، صد درصد بايد در رابطه با فقيه انجام بگيرد».
نويسنده ادعاهاي ياد شده اعتقادي به داوري امام(ره) و رهبري معظم انقلاب راجع به كارنامه حزب مؤتلفه اسلامي و آقاي عسگراولادي ندارد. اگر داشت اين ادعاهاي موهوم و موهن را نمي‌كرد.
سخن من در مورد داوري آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور در مورد حزب مؤتلفه اسلامي و آقاي عسگراولادي است كه به فعاليتهايي به آن تفوه فرموده است. از جمله سخن زير:«نام مؤتلفه اسلامي تداعي كننده نام انقلاب اسلامي است. شخصيتي همچون آقاي عسگراولادي به عنوان خلاصه تاريخ انقلاب و بسياري از پيشتازان پيگيري و فداكاري در راه آرمانهاي نهضت امام خميني(ره) به مجموعه مؤتلفه تعلق دارند».
(پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري ايران – ديدار رئيس جمهور با اعضاي يشوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي – اول اسفند 84)
آقاي داوري كه در روزنامه ايران ارگان دولت به تحليل تاريخ معاصر و نقش مؤتلفه اسلامي و عسكراولادي پرداخته است. بايد تكليف خود را با اين گفته رئيس جمهور مشخص كند كه مي‌گويد «نام مؤتلفه اسلامي تداعي كننده نام انقلاب اسلامي است». در حالي كه آقاي داوري فعاليت قبل و بعد از انقلاب مؤتلفه را اشتباه و اعدام انقلابي حسنعلي منصور را كه ضربه نهضت تلقي كرده است!
با اين حساب شهادت رئيس جمهور در مورد نام مؤتلفه و تداعي كننده نام انقلاب اسلامي دروغ است. آقاي داوري بايد اول آقاي رئيس جمهور را متقاعد كند.
آقاي رئيس جمهور در مورد آقاي عسگراولادي و مجموعه حزب مؤتلفه داوري دارد. جناب آقاي عبدالرضا داوري مفسر و تحليل گر روزنامه ايران به برخي اعضاي مؤثر حزب مؤتلفه اسلامي تهمت ارتباط با انگليس آن هم از سال 60 تا كنون مي‌زند.
سوابق و كارنامه سياسي آقاي عبدالرضا داوري و مسئوليتهايي كه قبل از سال 84 و بعد از سال 84 وجود دارد نشان مي‌دهد قبل از اينكه او پاسخ رئيس جمهور را بدهد بايد نسبت به عملكرد خود پاسخگو باشد. او بايد براي همكاران خود در ايران توضيح دهد كه قبل از 84 به عنوان افراطي‌ترين گروه‌هاي چپ در فتنه 18 تير سال 78 چه نقشي داشته است و در همگرايي با فتنه‌گران چه مي‌كرده است.
او بايد توضيح دهد بعد از 84 كه خط عوض كرده است، چرا هر جا مسئوليت گرفتند مدت كوتاهي او را تحمل كرده‌اند و سپس اخراج شده است و دليل اخراج چه بوده است؟
او را از ايسنا به چه دليل بيرون كردند. اخراج او از ايرنا به چه دليل بوده است. چرا از مسئوليت در صنايع مس خلع شد. مدتي در كيهان بوده به چه دليل اخراج شده است و... او دستي در قلم دارد بايد اينها را توضيح دهد.
همچنين بايد توضيح دهد اكنون در وزارت كشور چه مي‌كند و مشغول چه كاري است. اهانت‌هاي او عليه آيت الله مصباح و چاپ مطالب موهوم و موهن عليه عسگراولادي و مؤتلفه اسلامي چه ارتباطي با مسئوليت جديد او در وزارت كشور دارد و آيا وزارت كشور در پذيرش او از پيشينة قبل از 84 و بعد از 84 در مسئوليتهاي گوناگون اطلاع داشته است؟

1- روزنامه ايران 21/10/91 و 12/10/91

۱۳۹۱/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...