نسخه چاپی

ادعای سفیر آمریكا در یمن علیه ایران

عکس خبري -ادعاي سفير آمريکا در يمن عليه ايران

سفیر واشنگتن در صنعا مدعی شد كه ایران با حمایت از جدایی‌طلبان جنوب یمن تلاش می‌كند اوضاع داخلی این كشور را بی ثبات و نفوذ خود را توسعه دهد.

به گزارش نما، فارس به نقل از رویترز، سفیر آمریکا در یمن طی اظهاراتی مدعی شد که ایران درحال همکاری با جدایی طلبان جنوب یمن برای توسعه نفوذ خود و همچنین بی ثبات کردن منطقه اطراف تنگه هرمز است.

به گزارش خبرگزاری دولتی یمن، «جرالد فایرستاین» سفیر آمریکا در صنعا ایران را به حمایت از رهبران مخالفان دولت یمن در جنوب برای احیای استقلال مجدد این منطقه متهم کرد.

براساس این ادعا، این گروه جدایی طلب دارای یک شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای هستند که توسط رهبران این جنبش در لبنان اداره می‌شود.

فایرستاین به خبرگزاری یمن «سبا» گفت: این یکی از شواهد موجود برای اثبات حمایت ایران از عناصر تندرو جنوب یمن است.

وی گفت: «علی سالم البیض» از رهبران جدایی‌طلبان جنوب یمن در بیروت زندگی می‌کند و از طرف دولت ایران حمایت‌های مالی دریافت می‌کند. ما هیچ شکی نداریم که علی سالم مسئول ایجاد تنش در یمن برای مقابله با روند دموکراتیک در کشور است و تلاش برای استقلال از یمن تحت حمایت ایران در این راستا است.

سفیر آمریکا در یمن در حالی این اظهارات را طرح می‌کند که تقریبا هر هفته در یمن علیه او و دخالت‌های واشنگتن در امور یمن تظاهرات اعتراض آمیز برگزار می‌شود و مردم یمن به دخالت‌ها و اظهارات عجیب و غریب او و اقدام واشنگتن در نقض حریم هوایی یمن اعتراض می‌کنند.

آمریکا با آغاز انقلاب یمن و از دست دادن مهره «علی عبدالله صالح» تلاش کرد تا از منافع خود در این کشور به بهانه مبارزه با القاعده که ساخته و پرداخته خود او بود، حمایت کند. پس از مدتی نیز به بهانه حمایت از هیئت دیپلماتیک این کشور در صنعا، تفنگداران دریایی خود را وارد یمن کرد و چند هفته پیش اعلام کرد که این نیروها قرار است یک سال دیگر در یمن بمانند.

۱۳۹۱/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...