نسخه چاپی

استیضاح ۶ وزیر اقتصادی قوت گرفت

علی رغم اولتیماتوم مجلس به وزرای اقتصادی دولت در خصوص عدم حضور آنها در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، احتمال استیضاح ۶ وزیر اقتصادی دولت قوت گرفت.

به گزارش نما به نقل از فارس، بیست و ششمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت در بخش خصوصی صبح امروز با غیبت اعضای اصلی دولتی برگزار شد.

روسأی کمیسیون های تخصصی مجلس شامل کمیسیون اختصاصی، کمیسیون صنایع و معادن، کمسیون برنامه و بودجه و کمیسیون کشاورزی در این جلسه حضور داشتند.

همچنین معاون اقتصادی بانک مرکزی، معاون وزیر اقتصاد، معاون وزیر تعاون، معاون شهر دار تهران و مشاور وزیر کشاورزی نیز در این جلسه حضور داشتند.

این در حالی است که براساس دستور العمل شورای گفتگوی دولت در بخش خصوصی اعضای اصلی شورای گفت‌وگو که شامل شش وزیر اقتصادی دولت و رئیس کل بانک مرکزی می شود تنها سه جلسه می توانند غیبت و معاونانشان به جای آنها در جلسه حضور داشته باشند، اما بیش از یک سال است که جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بدون حضور اعضای اصلی دولتی برگزار می شود.

بنابراین گزارش پس از تصویب قانون بهبود کسب و کار در مجلس مخالفتهایی از سوی دولت صورت گرفت و در نتیجه وزاری دولتی از حضور در جلسات شورای گفت‌وگو از همان تاریخ امتناع کردند.

برگزاری شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و حضور اعضای اصلی در آن از الزامات قانون برنامه پنجم توسعه است و عدم شرکت در این شورا به منزله تخلف از قانون محسوب می شود.

در همین خصوص حمید رضا فولاگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: نامه هایی برای 6 وزیر اقتصادی دولت ارسال شده تا در خصوص عدم حضورشان در شورای گفتگو پاسخگو باشند و اگر پاسخ آن را نمایندگان مجلس را قانع نکند طرح استیضاح آنها امضا می شود.

۱۳۹۱/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...