نسخه چاپی

سردار شعبانی: دعا كنیم احمدی‌نژاد برگردد

ما باید بپرسیم احمدی‌نژاد از اول هم این‌طوری بود یا ما از اول نمی‌شناختیم و نمی‌توانستیم بهتر از این بشناسیم و روی بعضی از چهره هایمان روانشناسی اجتماعی داشته باشیم، لذا این نكته خیلی مهم است كه متاسفانه احمدی‌نژاد با همه خوبی‌هایی كه می‌توانست داشته باشد امروز از یكی از فرصت‌های نظام دارد به تهدید تبدیل می‌شود.

به گزارش نما سردار ناصر شعبانی در گفت‌وگویی به تشریح مسائل روز و حواشی پیرامون دولت پرداخت.

سردار شعبانی در گفت‌وگو با «روزنامه قانون»، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یک منافق چه ویژگی‌هایی دارد، با اشاره به اینکه شاخص‌های قرآن اصیل‌ترین است گفت: «نفاق خصلت موش است. موشی که از یک سوراخ می‌رود و از سوراخ دیگر می‌آید و ما نمی‌بینیم. این صفت که حرکاتی انجام دهند که چند منظوره باشد و ماهیتش با ظاهرش فرق کند و حرف و زبانش یکی نباشد و یا اینکه در جلوي شما چیزی بگوید ولی درخلوت کار دیگر کند این خصلت منافقان است که در صدر اسلام نیز بوده‌اند.»

جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین (ع) با اشاره به اینکه خیانت منافقین بعد‌ها مشخص شد و در آن زمان دل و زبانشان یکی نبود تاکید کرد: گروهک منافقین در اول انقلاب به این شکل نبود، زمان گذشت و معلوم شد که این افراد باطل هستند و در حال حاضر ما می‌توانیم ثابت کنیم که این افراد با صدام رابطه داشتند و علیه مردم اقدام می‌کردند. آن زمان مطالبی را می‌گفتند، اقداماتی را انجام می‌دادند که قابل تميیز نبود.

وی افزود: زمان منافقین گذشته و دست آن‌ها برای ما رو شده. الان ما باید نفاق جدید را بشناسیم که بدون شک بسیار پیچیده‌تر، مبنایی‌تر و تميیزش دشوار‌تر است. در حال حاضر در سیستم حکومتی ما و در جایگاه‌های مختلف افرادی هستند که دل وحرفشان یکی نیست، چهره‌هایی هستند که شاید چند سال دیگر شناخته شوند.

*بايد حواسمان به چهره‌‌هاي پيچيده باشد


سردار شعبانی در ادامه سخنانش و با تاکید براینکه باید در برابر منافقان امروزی هوشیار بود تشریح کرد: گروه موسوم به گروه انحرافی دارای یك سری لایه‌های پنهان‌ و یک سری لایه‌های آشکارند. شخصی مانند مشایی از چهره‌های شناخته شده اين جريان است و کسی است که در برابر ارزش‌ها موضع گرفته و موضع‌اش معلوم‌ است و می‌گویم این شخص چون شناخته شده و دست وی برای همه رو شده است نسبت به آن کسی که دورو دارد و موضع خود را اعلام نمی‌کند زیاد برای نظام خطری ندارد. ولی ما باید ببینیم آیا افرادی مانند او در جامعه عمق یا طرفدار دارند؟ آیا یک عالم دینی یا گروه خاص از اینها طرفداری می‌کنند و همفکر آنها هستند؟ ما می‌خواهیم بگوییم این جریان عقبه اجتماعی ندارد و در حال حاضر تهدیدی برای نظام نیست. در شرايط كنوني چهره‌های پیچیده‌تری وجود دارد و در برابر این مسائل باید منتظر باشیم که رهبری چه می‌فرمایند. برخی اوقات ما برای اینکه می‌خواهیم با این افراد برخورد شود کاری می‌کنیم که‌ آن‌ها مظلوم گرایی می‌کنند و یا بالعکس از چیزی دفاع می‌کنیم که اثر منفی دارد. لذا جریاناتی مثل این آقا، فرآیند پیچیده‌ای نیستند ولی ممکن است با فضا سازی روانی یک عده را با خود همراه کنند؛ اما اصالت ندارند و چهره‌های پیچیده‌تر مهم هستند.

*مشايي رجال سياسي نيست

سردار شعبانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود مواضع شخصی مثل مشایی، آقای احمدی‌نژاد باز هم از وی حمایت می‌کند، گفت: شما شکل بحث رو عوض کنید و از زاویه دیگر به خدماتی که دولت انجام داده است، بپردازید. برای مثال به ۱۱۳ سفر استانی که در پرونده دارد اشاره می‌کنیم، ولی اشکالاتی را هم ما می‌بینیم که در کل او بنا ندارد با خرد جمعی کارش را پیش ببرد و می‌توان به اختلافاتی که بین مجلس و دولت ایجاد می‌شود اشاره کرد.

وی افزود: مجلس از منتخبان مردم است و‌‌‌ همان مردمی که در انتخابات احمدی‌نژاد را انتخاب کردند نمایندگان را نیز بر سرکارآوردند. این یکی از اشکالات دولت است که ممکن است خصوصیات فردی احمدی‌نژاد باشد. در رابطه با آقاي مشایی باید بگویم که این فرد در عرصه سیاسی دیگر جایی ندارد و مهره سوخته حساب می‌شود و شورای نگهبان او را می‌شناسد و در وهله بعد این شخص رجل سیاسی محسوب نمی‌شود.

سردار شعبانی ادامه داد: قانون اساسی می‌گوید کسی که می‌خواهد کاندیدا شود باید چند ویژگی داشته باشد که یکی از آن‌ها رجل سیاسی بودن است. رجل سیاسی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید سابقه کار اجرایی داشته باشدو مسئول دفتری یا رئیس سازمان ميراث فرهنگي که کار اجرایی به حساب نمی‌آید. آیا وزیر بوده یا مسئولیتي داشته است؟ برای اینکه این خلع را بپوشانند دبیری «نم» را به او دادند تا در عرصه بین الملل هم چهره از وی بسازند و تصور شود که می‌تواند آن خلا رجل سیاسی بودن را پر کنند.

*مي‌خواستند مترو تهران را منفجر كنند


وی در جواب به اینکه مشکلات زمان جنگ چگونه مرتفع شد؟ چرا الان نمی‌توانیم بر مشکلات فایق آییم؟ جواب داد: در آن زمان باید به این جمله اشاره کنم که، «هر چه توانسته‌ایم کار خدا بوده است» نظام ما آنقدر با توطئه‌های مختلف روبه‌رو بوده است که می‌توان گفت اگر لطف خدا نبود ضربه‌های بزرگی می‌خوردیم ولی از این نکته نباید بگذریم که دشمن تا آنجایی که توانست هر کاری بر علیه ما کرد و اگر کاری نکرد، نتوانست بکند وگرنه انجام می‌داد. درآن موقع شرایط فرق می‌کرد یعنی فضای جامعه طوری بود که شور انقلابي به گونه‌ای بود که بسیاری از خلا‌ها رو می‌پوشاند البته در این زمان نیز خداراشکر همان‌گونه است ولی در این زمان ما با نسلی برخورد کردیم که جنگ را درک نکردند و ما باید با بیان وقایع سر‌افرازانه جنگ این فاصله را کم کنیم.

سردار شعبانی ادامه داد: برای مثال در آن زمان آقای محسن رضایی خدمت امام (س) بیان کردند که در این عملیات‌ها شهدای زیادی می‌دهیم و من می‌خواهم استعفا بدهم امام (س) فرمودند شما بهترین فکر‌ها را بکنید و بروید جلو، جواب کشته‌ها را فردا من می‌دهم. پس تکلیف ما این است. ولی دشمن هم اتاق فکر دارد و طراحی می‌کند که نقطه ضعف حکومت کجاست لذا ما باید فکر کنیم. ممکن است آن‌ها ابزارهایی را داشته باشند و عده‌ای از شیاطین را در خدمت بگیرند ولی خب خداوند نیز با ماست. برای مثال پترایوس رئیس سابق سیا می‌گوید ما همه کار را در برابر ایران انجام می‌دهیم و همه لوازم را آماده می‌کنیم ولی وقتی موقع اثرگذاری می‌رسد عده‌ای هستند که به کمک ایرانی‌ها می‌آیند و ما نمی‌دانیم آن‌ها چه کسانی هستند ولی صحنه را به نفع آن‌ها عوض می‌کنند. این وعده خداست ولی تا زمانی که لایق باشیم خدا کمک می‌کند و خدا داده‌ها را به لیاقت‌ها می‌دهد.

وی افزود: ما منزوی هستیم یا صهیونیست‌هایی که دور خود دیوار می‌کشند؟ ۱۲۲ کشور وارد ایران شدند و ‌بان کی مون هم مجبور شد که بیاید که اگر نمی‌آمد منزوی شده بود. حال از دشمنان سوال دارم، آیا ما منزوی شده‌ایم؟ آیا جامعه بین‌الملل با ما مخالف است؟ به لطف خدا هیچ اتفاقی از قبل از اجلاس تا به حال نيفتاده است در حالی که نتانیاهو به‌بان کی مون گفت ایران نروید که ایران برای شما جای امنی نیست. مخالفان و در صدر ‌آن‌ها آمریکا آدم فرستادند که انفجار ایجاد کنند ولی دستگیر شدند. برای مثال یکی از دستگیر شدگان شخصی است که در پاکستان آموزش دیده و می‌گوید به من گفتند یک روز قبل از آمدن روسای جمهور یعنی هفتم شهریور بمبی را در تهران تحویل بگیرم و در متروی آزادی تهران منفجر کنم. این نشان می‌دهد که قرار نبود آن‌قدر امن باشد و قرار بود نا‌امن باشد و این لطف خدا بود.

شعبانی ادامه داد: این بیانگر این است که از نظر سیاسی ما در امنیت هستیم و از لحاظ توانمندی نظامی نیز تا به حال این‌قدر ایران اقتدار نداشته است. ما توانایی داریم عبدالمالک ریگی را بدون خون‌ریزی و سر و صدا روي آسمان دستگیر کنیم و بعد کاری کنیم که با ما همکاری کند. از لحاظ فرهنگی نیز ایران برای کشور‌های دیگر نقش آفرینی دارد چه کسی فکرمی کرد که یک گروه غیر دولتی مثل حماس بتواند برای اسرائيل شرط تعیین کند و خلاها را قدرت فرهنگی ایران است. ولی در مسائل اقتصادی مشکل داریم و آخرین تیر ترکش دشمن است که تحریم اقتصادی کرده تا بر معیشت مردم فشار آورند و می‌گویند ما افزایش تحریم‌ها بر ضد ایران را با مشورت برخی از رهبران مخالف داخلی افزایش می‌دهیم مثل جریان فتنه به خانم شیمز که مسئول دفتر روابط گفت‌و‌گوی تمدن‌های بوده است اعلام کرده است که از ایران گفتند که مبادا در حال حاضر با این دولت مذاکره کند این دولت پررو می‌شود. بنابراین اگر ما بتوانیم از این بحران عبور کنیم و تا آذر سال آینده وضع سوریه همین باشد و عراق با ثبات و ایران نیز این تحریم‌ها را پشت سر بگذارد من می‌گویم که ما در مهندسی ساختار قدرت در نظام بین الملل الهام بخشی داریم.

*در ميدان جنگ زين عوض نمي‌كنند

استاد دانشگاه امام حسين(ع)در ادامه افزود: ما باید بپرسیم احمدی‌نژاد از اول هم این‌طوری بود یا ما از اول نمی‌شناختیم و نمی‌توانستیم بهتر از این بشناسیم و روی بعضی از چهره هايمان روانشناسی اجتماعی داشته باشیم، لذا این نکته خیلی مهم است که متاسفانه احمدی‌نژاد با همه خوبی‌هایی که می‌توانست داشته باشد امروز از یکی از فرصت‌های نظام دارد به تهدید تبدیل می‌شود. ولی احمدی‌نژاد در دوره دوم مشخص شد که روی خودش کار نکرده است. در حال حاضر در میدان جنگ هستیم و در میدان جنگ زین عوض نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در این زمان وقتش نیست که وزیر بهداشت یا استاندار را عوض کنند. گذشته از حسن‌های دولت باید انتقادهایی نیز کرد که طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی سیاست‌های کلی نظام با رهبری است. بايد به آقاي احمدي‌نژاد گفت شما به چه دلیل در سازمان ملل می‌گویی باید مذاکره کنیم وآن‌ها نیز توجهی به شما نکردند. این حرف که گفتند ما این همه تلاش نکردیم که دولت را تا اینجا برسانیم و تحویل بدهیم یعنی ما برای انتخابات آینده نظر داریم. خیر این‌گونه نیست و کسی به شما تضمین نداده است که شما باشید و نفس منشا این اتفاقات است.

*رمز پیروزی پیروی از ولی امر است

جانشین مجتمع دانشگاهی امام حسین (ع) باتاکید بر اینکه رمز پیروزی پیروی از ولی امر است، تشریح کرد: در افکار عمومی جا افتاده است که مشایی به احمدی‌نژاد الهام بخشی دارد و جایگاه مشورتی دارد و اگر کسی متکی به خودش نباشد آسیب پذیری دارد ولی در کل باید برای او دعا کرد که عاقبت بخیر شود، برگردد و سوار کشتی انقلاب شود.

وی در ادامه با اشاره به حوادث ۸۸ تصریح کرد: تحلیل امروز ما این است که مسائل معیشتی که عوامل مختلفی مثل سوء مدیریت و تحریم و غیره در آن دخیل هستند در فراوانی نارضایتی‌ها اثر بگذارد و بعید نیست بستر اقتصادی آماده باشد و در زمان انتخابت نیز سیاسی‌ها بخواهند از این استفاده کنند. ولی اگر تا دو ماه دیگر وضعیت در ایران و سوریه و عراق همین‌گونه که حال است باشد، غرب ما را دعوت به همکاری می‌کند. در کل تجربیاتی در بحث مناظره‌ها داریم و ما در حال حاضر داریم کاندیدا‌ها را با خطوط قرمز آشنا می‌کنیم که این تجربیاتی است که از فتنه پیش به دست آوردیم. هم حریف شکست خورده این تجربه را دارد که با نظام سرشاخ شود و هم ما تجربه داریم.

شعبانی افزود: در حوادث اخیر بازار انصافا مدیریت بحران ما از آنچنان بلوغ و شایستگی برخوردار بود که شما دیدید چقدر زیبا به استقبال مسائل بازار رفتیم و کنترل کردیم. ولی خب دشمن هم اتاق فکر دارد و ممکن است از همان راهی که قبل آمده دیگر وارد نشود و فرض ما این است که ناآرامی‌ها از شهرستان‌ها به جای تهران شروع شود. امکان دارد مسائل معیشتی خیلی تاثیر گذار باشد و قشر زحمت کش و آسیب‌پذیر در مسائل آینده شرکت داشته باشند ولی ما تجربه مقابله با آن را داریم.

*سوريه حب علي ندارد اما بغض معاويه دارد

این عضو ارشد سپاه پاسداران در پاسخ به اظهاراتی که بعضی از خواص مانند عسگر اولادی در قبال فتنه داشتند، گفت: در هر تحولاتی ممکن است آرایش‌ها به هم بخورد و دوست امروز دشمن فردا شود. ما در حال حاضر در حال درمان مجروحات جنگ نرم در حوادث اخیر هستیم از آیت ا... گرفته تا سردار و در کل این موضع گیری برای این آقا که هیچی برای بزرگتر از ایشان نیز اتفاق می‌افتد.

وی در پایان به کمک‌های سوریه به ایران در برابر عراق اشاره و تصریح کرد: به دلیل اینکه بشار اسد و پدرش در دوران دفاع مقدس و زمانی که صدام می‌خواست جنگ را عربی و عجمی نشان دهد، در کنار ما این اقدام را خنثی کردند و به ما کمک کردند و از معدود اعرابی هستند که در مقابل اسرائیل ایستادند ما نیز به آنها کمک می‌کنیم. ولی با‌ید بر این نکته تاکید کرد که درکل سوریه نیز به دنبال منافع خودش که بلندی‌های جولان است می‌رود و حب علی ندارد ولی بغض معاویه در دل دارد.

۱۳۹۱/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...