نسخه چاپی

معتمدآریا جوایزش را به موزه سینما برد

فاطمه معتمد آریا هنرمند سینما و تئاتر ایران، جوایز و یادگارهایش را به موزه سینما برد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا چندین تندیس از جشنواره‌های داخلی و خارجی‌، دیپلم افتخار و تقدیرنامه از سازمان‌ها‌،ارگان‌ها و موسسه‌های خیریه از جمله این یادگارها است.

این هنرمند بازی در فیلم‌های چون «اینجا بدون من»، «گیلانه»، «روسری آبی»، «یکبار برای همیشه» و... را در کارنامه‌ی کاریش دارد.

معتمد آریا فارغ‌التحصیل بازیگری از دانشسرای هنر تهران است و با شرکت در کلاس‌های موسیقی، نقاشی، فیلمسازی، تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به اجرای نمایش‌های عروسکی و تئاترهای کودکان در سراسر کشور پرداخت.

همکاری با گروه تئاتر دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا و با صدا و سیما در زمینه کارهای کودکان و تئاتر زنده و عروسکی از سوابق هنری اوست. شروع فعالیت وی در تلویزیون با عروسک‌گردانی مجموعه «مدرسه موش‌ها» در سال 1360 آغاز شد.

او از سال 64 بازیگری در سینما را با فیلم «جدال» آغاز کرد.

از نقش آفرینی‌های معتمد آریا باید به بازی‌هایش در کنار ایرج طهماسب و حمید جبلی اشاره کرد. این سه نفر با همکاری در چندین فیلم از جمله کلاه قرمزی و پسرخاله، کلاه قرمزی و سروناز، دختر شیرینی فروش و یکی بود و یکی نبود و زیر درخت هلو نقش‌های به یادماندنی را به یادگار گذاشتند.

موزه سینما واقع در ساختمان قدیمی و 200 ساله باغ فردوس دارای یازده سالن است که یادگارها و جوایز سینمای ایران و دست اندرکاران هنر هفتم را در خود جای داده‌اند.

۱۳۹۱/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...