نسخه چاپی

افشاگری از ترورهای موساد در عراق

در یك فیلم مستند از تلاش موساد برای ترور صدام و ترور دانشمندان هسته‌ای عراق و رابطه با شورشیان كرد و دیگر رخدادها پرده برداشته شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، شبکه یک رژیم صهیونیستی فیلم مستندی را با عنوان "لب‌های بسته" تولید کرده که در آن عملیات‌های سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در سال‌های 1974 تا 1982 به ریاست اسحاق حوفی به نمایش گذاشته می‌شود.

این فیلم مستند برای نخستین بار از "نقش دیپلماتیک" موساد در معاهده صلح میان مصر و رژیم صهیونیستی پرده برمی‌دارد.

در این فیلم نمایش داده می‌شود که اسحاق حوفی اصول این معاهده صلح را به صورت محرمانه با الحسن الثانی، پادشاه مراکش در سال 1977 تدوین کردند و حزب لیکود نیز این حکم را پذیرفت و حوفی به همراه اسحاق رابین، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی به مراکش رفت تا به صورت محرمانه با پادشاه این کشور دیدار کنند.

در این فیلم نشان داده می‌شود که حوفی توانست پادشاه مراکش را در خصوص امکان برگزاری دیداری میان مسئولان رژیم صهیونیستی و سیاستمداران کشورهای عربی قانع سازد که در آن شرایط انعقاد معاهده صلح با مصر مورد بررسی قرار گیرد.

در این فیلم نمایش داده می‌شود که رابین با تغییر شکل و با کلاه گیس به همراه رئیس موساد وارد کاخ پادشاه مراکش شد.

این فیلم نقش ماموران موساد در خارج کردن یهودیان از سودان، یمن، سوریه، لبنان و دیگر کشورها را نشان می‌دهد. در این فیلم موساد یک روستای گردشگری را در سودان در اواخر دهه 70 ایجاد کرد که این اقدام پوششی بر روی قاچاق هزاران تن از یهودیان اتیوپی بود که رژیم صهیونیستی نام "عملیات برادری" را بر روی آن گذاشته بود.

در این فیلم بیان می‌شود که منطقه کردستان عراق از جمله مناطقی بوده است که موساد در آن دوره به صورت محرمانه در آن فعالیت می‌کرده، چرا که شورشیان کرد در حال جنگ با نظام عراق بودند و موساد با سلاح و دارو آنها را مجهز می‌ساخت و به آنها آموزش می‌داد.

در این فیلم ادعا می‌شود که ماموران موساد نقش مستقیمی در این جنگ داشتند که در آن 12 هزار سرباز عراقی کشته شدند. ماموران موساد با جمع آوری اطلاعات مهم در کردستان عراق با سربازان و افسران عراقی رابطه‌های دوستی برقرار می‌کنند که این مساله باعث شد اطلاعات بسیار مهمی در خصوص رخدادهای عراق در اختیار تل آویو قرار گیرد. این اطلاعات به موساد در راستای تلاش برای ترور ناکام صدام کمک کرد، موساد نامه‌ای حاوی موادمنفجره برای صدام فرستاد اما نامه به دست یک مسئول عالی رتبه عراقی رسید و تلاش موساد برای ترور صدام ناکام ماند.

این اقدام آخرین عملیات موساد در عراق نبود، در سال 1979 و پیش از امضای معاهده صلح با مصر، اخباری در خصوص تاسیسات هسته‌ای عراق منتشر شد و موساد دست به جمع آوری اطلاعاتی در این خصوص زد و چندین بار تلاش کرد تا مانع از فعالیت تاسیسات هسته‌ای عراق شود، اما مناحیم بگین، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی دستور ترور چهار تن از دانشمندان هسته‌ای عراق را داد و ماموران موساد در مکان‌های مختلف و با کمک ابزارهای گوناگون و ناشناخته توانستند این چهار تن را ترور کنند که این مساله ارتقای سطح تاسیسات هسته‌ای عراق را به مدت یک یا سه سال متوقف ساخت.

۱۳۹۱/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...