نسخه چاپی

قلعه‌نویی:از فلسفه هیدینگ پیروی می‌كنم

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: گاس هیدینگ فلسفه‌ای دارد كه به هر تیمی می‌رود آن را پیاده می‌كند و آن بحث مالكیت توپ است. در اختیار داشتن مالكیت توپ چند حسن دارد؛ اول اینكه اگر توپ را در اختیار نداشته باشید، مجبورید دو بار انرژی صرف كنید كه اول توپ را بگیرید و بعد حمله كنید اما وقتی مالكیت را دارید، این دو انرژی تبدیل به یك انرژی می‌شود و می‌توانید بیشتر رو به جلو پیش بروید.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از بازی استقلال با مس کرمان گفت: پیش از اینکه درباره بازی صحبت کنم می‌خواهم بگویم که متاسفانه چند هفته‌ای است که در ورزشگاه‌ها شعارهای نامناسبی علیه مدیران استقلال و پرسپولیس سر داده می‌شود که این کار نه به صلاح فوتبال ایران است و نه کشور ایران. رویانیان و کمی پیشتر از او فتح‌الله‌زاده که سابقه بیشتری در فوتبال دارد، از مدیران زحمت‌کش این مملکت هستند و این رفتارها در قبال آن‌ها صحیح نیست. هرچند امروز طرفداران ما ادب را به جا آوردند و شعار بدی ندادند.

وی ادامه داد: همیشه معتقد بوده‌ام که استقلال و پرسپولیس با تمام داشته‌هایشان از جمله هواداران، بازیکنان و مدیران‌شان جزو سرمایه‌های این کشور هستند. این که یک هفته علیه مدیرعامل استقلال شعار داده شود و یک هفته علیه مدیرعامل پرسپولیس، صحیح نیست و در شان و شخصیت ایران و باشگاه‌های بزرگ استقلال و پرسپولیس نیست. امیدوارم فضای ورزشگاه‌ها مانند قبل پاک شود. مثلا شما دورود را ببینید من از دیدن هواداران دورودی لذت می‌برم و به شرافت‌شان درود می‌فرستم. ما که در آنجا برنده شدیم اما تیم‌هایی که در آنجا باخته‌اند هم می‌دانند که رفتار مردم این شهر چقدر خوب است. درست است که دورود شهر کوچکی است اما می‌تواند الگوی سایرین باشد.

سرمربی استقلال در ادامه درباره بازی امروز تیمش نیز گفت: ما وقتی بازی حریفان را آنالیز می‌کنیم و فیلم‌شان را می‌بینیم، یک چیز می‌بینیم و وقتی با آن‌ها بازی می‌کنیم با چیز دیگری روبه‌رو می‌شویم. عملکرد بازیکنان تیم‌هایی که برابر ما بازی می‌کنند، با آنچه در بازی‌های دیگر از خود نشان می‌دهند، خیلی فرق می‌کند. شاید به خاطر این باشد که بازی ما پخش زنده می‌شود. در هر صورت نمی‌دانم چه فلسفه‌ای است که تیم‌ها برابر استقلال و پرسپولیس طور دیگری بازی می‌کنند.

وی ادامه داد: از بازیکنانم ممنونم که امروز خوب کار کردند و خدا را هم شکر می‌کنم که توانستیم سه امتیاز بازی را کسب کنیم. اگر اشتباه نکنم در نیم فصل اول و پس از بازی با مس 7 امتیاز داشتیم ولی در نیم فصل دوم از همان تعداد بازی 10 امتیاز گرفته‌ایم. تیم ما هم خوب بازی می‌کند.

وی در ادامه درباره حضور فرهاد مجیدی در بازی با مس هم گفت: مجیدی نیم ساعت بازی کرد و زحمت کشید اما باید بیشتر کار کند تا به شرایط آرمانی برسد. اما در همین بازی هم در چند صحنه به ما کمک کرد. امیدوارم مردم هم به خواسته‌شان که حضور مجیدی بود رسیده باشند.

در ادامه خبرنگاری از قلعه‌نویی پرسید که چه برنامه‌ای در تیمش پیاده کرده است که تعداد پاس‌های رد و بدل شده توسط بازیکنانش نسبت به قبل بیشتر شده است؟ که او در پاسخ گفت: گاس هیدینگ فلسفه‌ای دارد که به هر تیمی می‌رود آن را پیاده می‌کند و آن بحث مالکیت توپ است. در اختیار داشتن مالکیت توپ چند حسن دارد؛ اول اینکه اگر توپ را در اختیار نداشته باشید، مجبورید دو بار انرژی صرف کنید که اول توپ را بگیرید و بعد حمله کنید اما وقتی مالکیت را دارید، این دو انرژی تبدیل به یک انرژی می‌شود و می‌توانید بیشتر رو به جلو پیش بروید.

وی ادامه داد: دومین فایده داشتن مالکیت توپ این است که خطری دروازه شما را تهدید نمی‌کند. من در هر تیمی که بوده‌ام از استقلال اهواز گرفته تا برق تهران، مس، سپاهان و استقلال و حتی تیم ملی سعی کرده‌ام که این مسئله را رعایت کنم. البته در سپاهان بیش از جاهای دیگر موفق بودیم. در بازی جام حذفی برابر ابومسلم هم فکر می‌کنم که چهار دقیقه توپ را در اختیار داشتیم. ولی وقتی با استانداردهای جهانی مقایسه می‌کنیم می‌فهمیم که باید سرعت‌مان را بالا ببریم. اگر این گونه شود در بازی‌های آسیایی هم عملکرد خوبی خواهیم داشت.

در ادامه خبرنگار دیگری به انتخاب مهدی تاج به عنوان سرپرست سازمان لیگ اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه معروف است که تاج سپاهانی است، آیا باشگاه استقلال از این انتخاب آن هم در شرایطی که در جام حذفی باید با سپاهان بازی کند، نگران نیست؟ قلعه‌نویی در پاسخ گفت: شاید این ذهنیت برای برخی پیش بیاید، همان طور که شما اکنون این سوال را می‌کنید. یعنی این حساسیت وجود دارد. امیدوارم آقای تاج حواس‌شان به این حساسیت باشد. البته با شناختی که از ایشان و باشگاه سپاهان دارم مطمئنم و امیدوارم که چنین مسئله‌ای وجود نداشته باشد. وقتی یک نفر متعلق به یک رنگ خاص باشد، باید برای موفقیت آن همه تلاشش را بکند. اما وقتی مسئولیتی ملی بر عهده می‌گیرد،‌ باید نگاهش هم ملی باشد.

در پایان خبرنگاری به قلعه‌نویی گفت: حالا که مجیدی به جای فرزاد حاتمی به بازی آمد، آیا حاتمی دیگر در ترکیب استقلال جایی ندارد؟ قلعه‌نویی در پاسخ گفت: من از اینکه شما چنین سوالی می‌پرسید تعجب می‌کنم. آخر چرا چنین سوالی را مطرح کردید؟ ما در هر بازی به شرایط خاص آن بازی توجه می‌کنیم و بر آن اساس ترکیب را می‌چینیم. مثلا در بازی با ملوان در انزلی باید فیزیکی و قدرتی کار کنیم. در این بازی هم فرهاد تلاش زیادی کرد و ایجاد موقعیت کرد و بازیکنان هم او را می‌دیدند و به او پاس می‌دادند. خوشبختانه با اضافه شدن سه، چهار بازیکن جدید به خوبی می‌توانیم در بازی‌های مختلف بازیکنان را جابه‌جا کنیم.

۱۳۹۱/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...