نسخه چاپی

دعوای ارتشیان روسیه بر سر جوراب!

هنوز نظامیان روس به جای پوشیدن جوراب، به دور پاهایشان پارچه می پیچند كه این موضوع از نظر مسئولان وزارت دفاع بسیار ناخوشایند است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، طی سالهای اخیر مسئولان ارشد روسیه تلاش های زیادی را برای به روز رسانی و تحول در ساختار و ظاهر ارتش روسیه انجام داده اند تا نظامیان این کشور احساس بهتری از حضور در این بخش داشته باشند.

این موضوع تا بدانجا برای مسئولان این کشور اهمیت داشت که یونیفورم نظامیان ارتش روسیه در سال 2008 میلادی با کمک برخی از طراحان بسیار معروف لباس در اروپا به روز شد که هزینه قابل توجهی نیز در بر داشت.

اما ارتش این کشور هنوز درگیر عادتهای قدیمی است که حتی حرص وزیر دفاع این کشور را نیز در آورده است و سرگئی شایگو از ارتشیان خواسته است تا این عادات تاریخی غلط و قدیمی را باید امسال ترک کنند.

یکی از مهمترین موضوعات در این زمینه این است که هنوز نظامیان روس به جای پوشیدن جوراب، به دور پاهایشان پارچه می پیچند که این موضوع از نظر مسئولان وزارت دفاع بسیار ناخوشایند است. مقامات ارشد نظامی روسیه در بخشی از تلاش ها برای به روز رسانی نیروهای نظامی، بارها اعلام کرده اند استفاده از پای پوش که به صدها سال پیش باز می گردد، باید ممنوع شود.

سرگئی شایگو تاکید کرده است که همگان تا آخر امسال واژه «پای پوش» را فراموش خواهند کرد.

نطامیان روس معمولا از چکمه های بلند استفاده می کنند که در چنین حالتی پیچیدن پارچه به دور پا کارآمدتر از استفاده از جوراب به شمار می آید اما مسئولان چنین استدلالی را نمی پذیرند.

۱۳۹۱/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...