نسخه چاپی

واقعی شدن كابوس آمریكایی-صهیونیستی

عکس خبري -واقعي شدن کابوس آمريکايي-صهيونيستي

احتمال آزادی جورج ابراهیم عبدالله از زندان فرانسه بار دیگر كابوس‌های سه دهه قبل آمریكا و صهیونیست‌ها را در ادامه مبارزات این چریك ضد صهیونیستی زنده كرد

به گزارش نما به نقل از فارس، جورج ابراهیم عبدالله در سال ۱۹۵۱ در روستای القبیات در منطقه عکار لبنان دیده به جهان گشود، او در سال ۱۹۷۰ از مدرسه دار المعلمین در الاشرفیه فارغ التحصیل شد، بعد از اتمام تحصیلات وی به جنبش ملی لبنان ملحق شد. وی مدرس بود و به چند زبان به راحتی سخن می گفت، او بلافاصله بعد از پایان تحصیلات وارد مبارزات ضد صهیونیستی در لبنان با عنوان جنبش ملی شد.

جورج عبدالله بعد از مدتی به عضویت گروه‌های مبارز فلسطینی درآمد و به جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین ملحق شد. جداشدن عبدالله از جنبش ملی و ورود وی به صفوف مقاومت فلسطین همزمان با هجوم اول رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان در سال ۱۹۷۸ میلادی بود و در همین زمان وی در بسیاری از عملیات های دفاع از مردم لبنان و فلسطین شرکت کرد.

او بعد از آن گروه های مسلح انقلابی در لبنان را تاسیس کرد که تحت تاثیر تفکرات غالب مارکسیسم در آن زمان واقع شده و گرایشی چپ گرا و مارکسیستی داشت. نام مستعارش عبدالقادر السعدی بود، این جنبش در سالهای ۱۹۸۱ و ۱۹۸۲ میلادی ۵ عملیات را انجام داد.

وی در این عملیات‌ها حتی زخمی هم شد، اما از مبارزه خود دست برنداشت و همچنان به عنوان یکی از مبارزان مطرح ضد صهیونیستی خود را نشان داد. خشم عبدالله و همراهان وی از آن روی بود که هجوم وحشیانه صهیونیست‌ها به لبنان با سکوت محض جامعه جهانی مواجه شده بود و هیچ اقدام سیاسی برای پایان دادن به این اشغالگری صهیونیست‌ها انجام نمی‌شد.

عبدالله در یکی از سفرهای خود به فرانسه در سال ۱۹۸۴ بعد از اینکه از سوی عناصر موساد و مزدوران لبنانی این سازمان جاسوسی تحت تعقیب قرار گرفت، به بهانه همراه داشتن کارت شناسایی جعلی بازداشت شده و پس از دو سال به اتهام حمل سلاح و مواد منفجره به چهار سال زندان محکوم شد.

«من مبارز هستم نه مجرم» این جملاتی بود که جورج عبدالله در دفاع از خود در برابر قضات فرانسوی که او را در ابتدا محکوم به سه سال زندان کرده بودند، مطرح کرد، این در حالی است که بعدها با ادعای اتهام دیگری در قتل چارلز رابرت دیپلمات آمریکایی در سال ۱۹۸۴ در پاریس و ترور یاکوف برسیمنتوف دیپلمات اسرائیلی وی به حبس ابد محکوم کرد.

به این ترتیب وی پس از اتمام دوران محکومیتش در سال ۱۹۸۷ بار دیگر از سوی دادگاه کشور مهد دموکراسی بدون اثبات اتهاماتش به دست داشتن در عملیات‌ تروریستی و کشتن دیپلمات های صهیونیست و آمریکایی در فرانسه، مصر و استراسبورگ به حبس ابد محکوم شد.

بر اساس قانون اساسی فرانسه (که در آن حبس ابد معادل ۱۵ سال است) عبدالله می‌بایست در سال ۲۰۰۲ آزاد می‌شد، اما مقامات فرانسوی به دلیل فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی ده سال دیگر وی را در بند نگه داشتند. با این وجود دادگاه فرانسه در ۱۰ ژانویه سال جاری میلادی در حالی که برای هشتمین بار درخواست تجدید نظر جورج عبدالله را بررسی می‌کرد، مجبور شد با آزادی مشروط وی موافقت کند و اعلام کرد که عبدالله به شرطی آزاد خواهد شد که در فرانسه باقی نماند.

دادگاه بدوی فرانسه البته این حکم را در ماه نوامبر سال گذشته صادر کرده بود، اما به علت فشار و انتقادهای سفیر آمریکا در فرانسه انجام این حکم به تعویق افتاد، آمریکا معتقد بود که عبدالله باید تا پایان عمرش در زندان باقی بماند، این در حالی است که چنین حکمی در دادگاه‌های فرانسه اصلا وجود خارجی ندارد و مدت حبس ابد نیز ۱۵ سال است. سفیر آمریکا در فرانسه در همین راستا با فشار بر دادستانی، آن را مجبور به درخواست تجدیدنظر در این حکم کرد.

با ادامه فشارهای آمریکا دادگستری فرانسه تحت تاثیر این فشارها آزادی جورج عبدالله مبارز لبنانی را که قرار بود امروز انجام شود، به تعویق انداخت.

شبکه خبری المیادین در همین راستا اعلام کرد که انجام مقدمات آزادی جورج عبدالله مبارز لبنانی از زندان فرانسه که قرار بود امروز انجام شود و وی امروز به لبنان منتقل شود، به تعویق افتاده است. مقامات فرانسوی با تعویق آزادی جورج عبدالله، اعلام کردند که آزادی وی در ۲۸ ژانویه انجام خواهد شد.

مردم لبنان با شنیدن این خبر در اعتراض به تعویق آزادی جورج عبدالله در مقابل سفارت فرانسه در بیروت تجمع کرده و شعارهای ضد آمریکایی و ضد فرانسوی سر دادند. آنها توقف ادامه بازداشت سیاسی این مبارز لبنانی از سوی دستگاه قضایی فرانسه را خواستار شدند.

تحصن کنندگان لبنانی در مقال سفارت فرانسه شعارهای ضد آمریکایی و ضد فرانسوی سر داده و خواستار آزادی جورج عبدالله شدند.

محمود قماطی عضو شورای سیاسی حزب‌الله لبنان در جریان حضور خود در تحصن نامحدود در مقابل سفارت فرانسه که برای آزادی جورج ابراهیم عبدالله برگزار شده است، تاکید کرد که تصمیم فرانسه لکه ننگی برای این کشور است.

وی ابراز داشت: ما وابستگی فرانسه به تصمیم های آمریکایی را محکوم می کنیم و خواستار تجدیدنظر در این تصمیم و آزادی فوری عبدالله هستیم.

به این ترتیت دولت فرانسوا اولاند که از یک طرف خود را در مقابل فشارهای آمریکا می بیند و از طرف دیگر اقدام خود در ادامه حبس جورج عبدالله را غیر قانونی می داند، سعی دارد توجیهی برای این اقدام خود پیدا کند و از سوی دیگر واکنش افکار عمومی لبنانی ها به ادامه حبس ناعادلانه جورج عبدالله را نیز بسنجد، بی تردید میزان خشم لبنانیها در تصمیم گیری الیزه در آینده این پرونده تاثیر خواهد داشت

۱۳۹۱/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...