نسخه چاپی

نقش بندر بن‌سلطان در تجهیز گروهك‌النصره

یك نشریه تخصصی در امور استراتژیك دخالت شاهزاده سعودی در تاسیس گروهك تروریستی النصره را فاش كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، نشريه «اينتلجنس آنلاين» كه معمولا اطلاعات خود را از منابع اطلاعاتي غرب به دست مي آورد، نوشت: سازمان اطلاعات عربستان سعودي به رياست بندر بن سلطان بن عبدالعزيز آل سعود در تاسيس گروه «النصره» نقش آفريني مي كند.

در ادامه اين گزارش آمده است: با حمايت هاي مالي سازمان اطلاعات عربستان و پشتيباني هم پيمانان اين سازمان در لبنان، گروه النصره به سرعت مسلح شد و توانست به نيروهاي ارتش سوريه حمله كند. عناصر اين گروه در عمليات انفجاري و انتحاري در عراق تجربه داشتند. آنها در 16دسامبر به اردوگاه پناهندگان فلسطيني در اليرموك حمله كردند.

پيش از اين چندين پايگاه اينترنتي در اطلاعاتي كه آنها را «اسناد محرمانه فاش شده» از وزارت كشور عربستان توصيف كرده بودند، از فعاليت يك مسئول نظامي سعودي خبر دادند كه عهده دار رساندن پول و سلاح به گروه هاي مسلح در سوريه است. يكي ديگر از سايت ها نيز از عفو و بخشش صدها تن از مجرمان محكوم به اعدام در عربستان به سبب ارتكاب جنايت هايي از قبيل قاچاق مواد مخدر و قتل و تجاوز خبر دادند كه از آنها خواسته شده در قبال آزادي، در چارچوب ارتش آزاد سوريه با دولت اين كشور بجنگند.

منابع رسانه اي بندر بن سلطان را گرداننده گروه النصره معرفي كرده است.

۱۳۹۱/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...