نسخه چاپی

حمایت آملی لاریجانی از طلبه سیرجانی

علامه با تأكید بر اینكه حركت در مسیر عدالت حركتی نیست كه مخالف امنیت ملی باشد، از رئیس قوه قضائیه خواست تا در بحث طلبه سیرجانی ورود پیدا كرده و تجدید نظری درباره حكم طلبه سیرجانی داشته باشد.

به گزارش نما، علامه، مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بازداشت چهار ماهه طلبه سیرجانی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، گفت: بحث عدالت‌طلبی و عدالت‌خواهی از جمله مباحثی است که مورد تاکید رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری بوده است. چنانچه امام (ره) فرمودند: برقراری عدالت اجتماعی مقصد بزرگ اسلام است. این مقوله در سطح رهبری نیز مورد تاکید و توجه بوده است و مردم ما همواره خواستار عدالت بوده‌اند و از هیچ چیزی به اندازه تبعیض انزجار ندارند. شاهد این بحث در سال ۸۴ و ۸۸ اتفاق افتاد که مردم به گفتمان عدالت رأی دادند و در حال حاضر پای گفتمان عدالت ایستاده‌اند.

مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی با اشاره به حرکت جهانشاهی نسبت به مفاسد اقتصادی، ادامه داد: طلبه سیرجانی در مسیر مبارزه با زمین‌خواری در سیرجان حرکتی را انجام داد که امام جمعه این شهر بر این قضیه اذعان دارد و اخبار سراسری نیز در این زمینه موجود است.

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر عدالت حرکتی نیست که مخالف امنیت ملی باشد بلکه یک اعتراض داخلی است، گفت: طلبه سیرجانی به دلیل این اعتراض چهار ماه و اندی است که در بازداشت به سر می‌برد.

علامه خطاب به قاضی پرونده طلبه سیرجانی گفت: با چه دلایلی چنین حکمی برای وی صادر شده است در شرایطی که این حکم به هیچ عنوان در شان و منزلت وی نیست.

وی در پایان با اشاره به نگرش حجت‌الاسلام لاریجانی رئیس قوه قضائیه در زمینه استقلال قضات، از وی خواست تا در این مورد ورود پیدا کرده و بحث را در استقلال قضات رها نکند و تجدید نظری در ارتباط با مبحث حکم طلبه سیرجانی انجام دهد و جریان را ختم به خیر کند.

۱۳۹۱/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...