نسخه چاپی

قانون حذف كنكور لغو می‌شود

رییس كمیته آموزش عالی كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه شب گذشته این كمیته با مسئولان مربوطه، گفت: براساس تصمیم این جلسه حذف كنكور كه مربوط به قانون سال ۸۶ بود لغو شد.

به گزارش نما، رضا صابری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار داشت: البته این موضوع مراحلی دارد که باید طی شود در واقع تصمیم‌گیری اصلی بر عهده مجلس است و این قانون مصوبه بوده است.

وی تصریح کرد: البته جلساتی که کمیته آموزش عالی با وزارتخانه‌های متولی از جمله وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و همچنین دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و مرکز پژوهش‌های مجلس داشته است گفته شد شرایط لازم برای اینکه کنکور حذف شود مساعد نیست.

رییس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در بررسی‌های کارشناسی در برخی رشته‌ها رقابت از بین رفته اما در برخی رشته‌هایی که رقابتی هستند مشخص شده که نوع نمراتی که در سامانه آموزش و پرورش وجود دارد، کامل نیست و از آنجایی که دامنه پراکندگی آنقدر زیاد نیست که بتوان از بین آنها افراد را تفکیک کرد، به این نتیجه رسیدیم که باید شکل کنکور را از پر استرس و حجیم بودن خارج کرده و سابقه تحصیلی افراد را در آن لحاظ کنیم.

صابری با بیان اینکه اکنون طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دستور کار این کمیته قرار دارد، گفت: اگر این طرح به تصویب مجلس برسد می‌تواند جایگزین قانون قبلی شود. البته یکی از متغیرهای طرح جدید نیز همچنان سابقه تحصیلی افراد و نیز برگزاری آزمون عمومی و اختصاصی است.

وی افزود: در واقع بیش از ۵۰ درصد رشته محل‌ها که شامل پانزده هزار رشته محل می‌شود را قصد داریم به سمتی هدایت کنیم که کنکور اختصاصی نداشته و سابقه تحصیلی افراد و آزمون عمومی را در بر بگیرد.

۱۳۹۱/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...