نسخه چاپی

لس آنجلس تايمز:

آمریكا به مالی پهپاد جاسوسی اعزام می‌كند

عکس خبري - آمريکا به مالي پهپاد جاسوسي اعزام مي‌کند

جدیدترین گزارش‌ها از تصمیم دولت آمریكا برای تشدید حمایت از حملات هوایی فرانسه علیه مالی و برنامه‌ریزی برای اعزام هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی دولت واشنگتن به این كشور آفریقایی خبر می‌دهند.

به گزارش نمابه نقل از فارس، روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز» از برنامه ریزی دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری این کشور برای تشدید پشتیبانی خود از حملات هوایی فرانسه علیه شورشیان در مالی خبر داد.

بر اساس این خبر، ارتش آمریکا که در حال حاضر به فرانسه در حمله به مالی کمک اطلاعاتی ارائه می دهد، در نظر دارد تا کمک های خود را از طریق کمک به اعزام صدها نظامی فرانسوی دیگر به این کشور آفریقایی گسترش دهد و از این طریق به مداخله نظامی پر سرعت علیه مالی کمک کند.

این در حالیست که پیشتر بنا بر دستور «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه، 550 نظامی این کشور به مالی اعزام شده اند.

مقامات آمریکایی آگاه در این باره اعلام کرده اند که در حال بررسی اعزام هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی و سایر هواپیماهای نظارتی و کمک به سوخت گیری هوایی جت های جنگنده فرانسه نیز هستند.

در این خبر آمده است که نظامیان سایر کشورهای آفریقایی نیز به زودی به جنگ علیه مالی ملحق خواهند شد اما هیچ برنامه ریزی برای دخیل شدن نظامیان آمریکایی در این جنگ صورت نگرفته است.

این روزنامه نوشته است که این نوع تصمیم گیری های وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نشان دهنده افزایش نگرانی واشنگتن از پیشرفت های شورشیان در مالی و تصمیم دولت اوباما برای حمایت از عملیات فرانسه بعد از سال ها اهمال است.

در این خبر ادعا شده است که دولت اوباما همزمان با پایان بخشیدن به جنگ طولانی و پرهزینه آمریکا در افغانستان، روی نگرانی های دولت واشنگتن در عرصه فعالیت های تروریستی متمرکز شده و بنابراین، تمرکز خود را به مکان هایی از جمله یمن، سومالی و شمال نیجریه معطوف کرده است.

۱۳۹۱/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...