نسخه چاپی

كروبي و موسوي بايد از فتنه و فتنه‌گران تبرّي بجويند

عسگراولادی: تعیین كردن مجرم كار ما نیست

عکس خبري -عسگراولادي: تعيين کردن مجرم کار ما نيست

آنچه كه مربوط به بنده است، این است كه اینها گرفتار فتنه شده‌اند. باید از فتنه و فتنه‌گران تبرّی بجویند، اما این‌كه در باره آمرزش آنها چه مقدمه‌ای لازم است شأن رهبری است و شأن بنده نیست كه بخواهم وارد آن شوم.

به گزارش نما، علی رغم انتقاد عسگراولادی از  اینکه "میگویند بنده گفته ام موسوی و کروبی نقشی در فتنه نداشته اند.  نمی دانم برخی که مواضع بنده را در قبل از انتخابات و بعد از انتخابات رصد کرده اند و می دانند بنده در صف مقدم از حریم ولایت و انقلاب حرکت کرده ام و این ثبت است در رسانهها؛ من کجا این حرف را زده ام؟" اما روز گذشته رسانه ها جملاتی را از قول وی نقل کردند که با مشی وی همخوانی نداشت. "شما" در گفتگویی با وی صحت این نقل قولها را جویا شد.


دیشب رسانه‌ها از صحبت‌های حضرتعالی مطلبی را نقل کرده‌اند که «آقایان موسوی و کروبی در فتنه مجرم نیستند». آیا سخن شما این بود که اینها در ایجاد فتنه مجرم نیستند؟  

من در مصاحبه شب گذشته عرض کردم، راجع به مجرمیت یا تطهیر یا آزادی از حبس حق مقامات امنیتی و قوه قضائیه است، اما بنده عرض می‌کنم اینها را فتنه‌ساز و فتنه‌گر نمی‌دانم. در بحثی که ادامه یافت از هیئت منصفه مثال زدم که کار ما در هیئت منصفه این است که بگوییم شخص متهم در دادگاه مجرم هست یا نیست. بنده در اینجا بحثم این بود که این دوتا را فتنه‌گر نمی‌دانم، اما اشتباه لفظی شده و مجرم گفته شده است. در صورتی که تعیین کردن مجرم کار ما نیست و کار قوه قضائیه است. در بحث هیئت منصفه هم این را گفتم، منتهی اشتباه لفظی شده است. من اینها را اهل فتنه و فتنه‌گر نمی‌شناسم، بلکه مفتون می‌شناسم. واقعیت قضیه همین است.

برخی رسانه ها در واکنش به سخنان شما مواردی را به عنوان جرایم این دو نفر مطرح کردند، این موارد به نظر شما جرم بود؟
در آن قضیه وارد نمی‌شوم، چون آن بحث، قضایی است. آنچه که مربوط به بحث من بود هیئت منصفه را مثال زدم، چون عضو آن هستم. در هیئت منصفه به صحبت‌هایی که در دادگاه می‌شود گوش می‌دهیم، نتیجتاً می‌گوییم طرف مجرم هست یا نیست و به حکم دادگاه کاری نداریم، اما در این باره آنچه که واقعیت دارد، در صدر گفته‌ام راجع به تطهیر و رفع حبس این آقایان اصلاً حق دخالت ندارم، اما به عنوان یک شهروند و عضو هیئت منصفه اینها را فتنه‌گر و فتنه‌ساز نمی‌دانم، منتهی لفظ مجرم به هوای هیئت منصفه وسط آمده است، درحالی که تعیین مجرم بودن یا نبودن کار دادگاه است و کار من نیست. آنها گرفتار فتنه و مفتون شدند و باید از فتنه و فتنه‌گران تبرّی بجویند.

به نظر شما آیا آنها باید از اعمالی که در آن زمان انجام داده‌اند، استغفار کنند؟ امروز باید چه بکنند؟
آن شأن رهبری است، آنچه که مربوط به بنده است، این است که اینها گرفتار فتنه شده‌اند. باید از فتنه و فتنه‌گران تبرّی بجویند، اما این‌که در باره آمرزش آنها چه مقدمه‌ای لازم است شأن رهبری است و شأن بنده نیست که بخواهم وارد آن شوم.

۱۳۹۱/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...