نسخه چاپی

شناسایی شبكه جاسوسی" اكتبر قرمز"

كارشناسان نرم افزار آزمایشگاه كاسپرسكی از شناسایی شبكه جاسوسی " اكتبر قرمز" خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این شبکه جاسوسی سایبری از پنج سال پیش تا کنون نمایندگی های دیپلماتیک در کشورهای اروپای شرقی و اتحاد شوروی سابق را با برنامه ای که روس زبانها طراح آن بوده اند هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش نمایندگی های دیپلماتیک، اداره ها و نهادهای تحقیقات علمی ،‌گروههای متخصص انرژی ،شرکتهای هسته ای و همچنین موسسات فعال در زمینه تجارت یا هوافضا هدف این عملیات جاسوسی سایبری بوده است.

بیانیه این آزمایشگاه حاکی است عملیات موسوم به «اکتبر قرمز» در سال دو هزار و هفت آغاز شده است و همچنان در ژانویه دو هزار و سیزده ادامه دارد.

کشورهای شرق اروپا ،‌جمهوریهای شوروی سابق یا حتی کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا از اهداف اصلی عملیات اکتبر قرمز به شمار می رود ، اگرچه قربانیان چنین عملاتی می توانند در سراسر جهان از جمله غرب اروپا و آمریکای شمالی نیز باشند.

آزمایشگاه کاسپرسکی در این بیانیه اطمینان داد دلایل محکمی وجود دارد مبنی بر این که عاملان این حملات روس زبان هستند.

کاسپرسکی اما هیچ اشاره ای به هویت عوامل این حملات سایبری نکرد.

این افراد به منظور هدایت شبکه دستگاههای آلوده به ویروس، بیش از شصت دامنه اینترنتی و چندین سِرور در کشورهای مختلف به ویژه آلمان و روسیه برای جاسوسی ایجاد کرده اند تا آدرس واقعی سِرور اصلی شناسایی نشود.

بیانیه کاسپرسکی حاکی است این شبکه جاسوسی با ارسال یک ایمیل هدفمند می تواند از نقص های امنیتی موجود در مایکروسافت آفیس و مایکروسافت اِکسِل بهره برداری نماید.

آزمایشگاه کاسپرسکی سال هزار و نهصد و نود و هفت تاسیس شد و به عنوان یک گروه بین المللی فعال در بیش از یکصد کشور جهان به شمار می رود که دو هزار و سیصد متخصص در آنجا مشغول به کار هستند.

این آزمایشگاه به یکی از تولید کنندگان اصلی آنتی ویروس در جهان تبدیل شده است.

۱۳۹۱/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...