نسخه چاپی

محاسبه مالیات بر اساس درآمد خانواده‌ها

سخنگوی كمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بر اساس تصویب كمیسیون اجتماعی از این پس مالیات نه بر درآمد افراد بلكه بر اساس درآمد سرانه خانواده‌ها محاسبه می‌شود.

به گزارش نما سیدامیرحسین قاضی‌زاده نماینده مشهد و کلات و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس نماینده کمیته توسعه و جمعیت سازمان ملل متحد در ایران با حضور در جلسه کمیسیون به ارائه گزارشی در مورد فعالیت‌های خود پرداخت و نمایندگان نیز سؤالات خود در این رابطه را مطرح کردند.

نماینده این کمیته در تهران در گزارش خود عنوان کرد که این کمیته برنامه‌های کنترل جمعیت خود در هر کشور را متناسب با مسائل فرهنگی و برنامه‌های کشور مورد نظر در ارتباط با توسعه تهیه می‌کند و برنامه‌های این کمیته در ایران مطابق با سیاستهای نظام جمهوری اسلامی‌ است.

وی افزود: در ادامه جلسه طرح اصلاح یکی از مواد قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار قرار گرفت که بر اساس آن اجازه استخدام موردی تا 5 درصد کل استخدامها به مسئولان دستگاه‌ها داده می‌شد و این طرح به دلیل در دستور کار بودن طرح قانون مدیریت خدمات کشوری با مخالفت اعضای کمیسیون مواجه شد و مقرر شد تا اصلاحات مورد نظر در خلال بررسی اصل طرح صورت گیرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در خانه ملت اظهار داشت: همچنین در جلسه امروز پیشنهادات اصلاحی در مورد لایحه مالیاتهای مستقیم در کمیسیون به عنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت که از جمله آنها می‌توان به تبدیل مالیات بر درآمد افراد بر درآمد خانوارها اشاره کرد که بر این اساس درآمد خانوارها بر تعداد افراد خانواده تقسیم و مالیات آن محاسبه می‌شود که در این اصلاحی فرزندان تا سقف سنی 20 سال در این لایحه در شمارش اعضای خانواده قرار می‌گیرند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه و در خلال بررسی لایحه مالیاتهای مستقیم مصوب شد تا مالیات بر ثروت از ثروت به میزان 500 میلیون تومان محاسبه و هرچه میزان آن افزایش پیدا کند محاسبه مالیات آن نیز به صورت پلکانی بالا می‌رود.

۱۳۹۱/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...