نسخه چاپی

آخرین آمار از تعداد جوانان مجرد

مدیر كل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال كشور با اشاره به این‌كه ۱۱ میلیون نفر جوان ازدواج نكرده در كشور داریم، از روند فعلی رشد جمعیتی و كوچك شدن خانواده‌ها خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود به ازای هر ۱۰ خانوار، هفت سالمند در كشور داشته باشیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، مديركل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال كشور با اشاره به اين‌كه هم‌اكنون به طور متوسط به ازاي هر ده خانوار، دو سالمند در كشور داريم، بيان كرد: با احتساب ۲۱ ميليون خانوار در كشور، حدود چهار ميليون و ۲۰۰ هزار نفر سالمند بالاي ۶۵ سال داريم كه در آينده با ادامه روند كاهش رشد جمعيت و كوچك شدن خانواده‌ها با افزايش خانوارهاي ۳ نفره پيش‌بيني مي‌شود به ازاي هر ده خانوار، هفت سالمند در كشور داشته باشيم.

محزون همچنين با اشاره به اين‌كه سن بيشتر ازدواج‌هاي ثبت شده مردان بين ۲۰ تا ۳۴ سال و در زنان بين ۱۵ تا ۲۹ سال است، اظهار كرد: جمعيت اين گروه سني حدود ۱۲ ميليون نفر براي مردان و ۱۱ ميليون و ۸۰۰ هزار نفر در زنان در اين سن است كه معادل ۳۲ درصد كل جمعيت كشور است.

محزون اضافه كرد: حدود پنج ميليون و ششصد هزار نفر از آقايان در اين گروه سني و پنج ميليون و ۵۰۰ هزار نفر از خانم‌ها در گروه سني مذكور جمعاً معادل ۱۱ ميليون و ۲۰۰ هزار نفر جوان در شرف ازدواج در كشور داريم.

مديركل دفتر آمار و اطلاعات جمعيتي و مهاجرت سازمان ثبت احوال كشور تصريح كرد: بر اين اساس بيش از ۱۱ ميليون جوان ازدواج نكرده در كشور داريم و اين يعني به طور متوسط به ازاي هر دو خانوار يك جوان ازدواج نكرده در كشور وجود دارد كه با توجه به وقوع حدودا ۸۹۰ هزار ازدواج در سال، اميدواريم با تسهيل امر ازدواج در خانواده‌ها، از تاخير هرچه بيشتر در اين امر مقدس و خطر افزايش تجرد قطعي در بين جوانان پيشگيري شود.

۱۳۹۱/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...