نسخه چاپی

واكنش سوریه به انفجارهای دیروز حلب

در حالی كه آمارقربانیان انفجار دانشگاه حلب به 82 كشته و بیش 160 زخمی رسیده است، سفیر سوریه در سازمان ملل ضمن محكوم كردن این اقدام آن را تروریستی و بزدلانه خواند.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از خبرگزاری سوریه نیوز نوشت: منابع رسمی و پزشکی سوریه اعلام کردند: تعداد قربانیان انفجارهایی که دیروز در دانشگاه حلب رخ داد به 82 کشته و بیش از 160زخمی رسیده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از وحید العقاد، استاندار حلب اعلام کرد: در انفجار تروریستی که دانشجویان دانشگاه را در روز اول امتحانات هدف قرار داده بود 82 تن کشته و 160 تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری سانا نیز ضمن تروریستی خواندن این اقدام آن را اقدامی از سوی گروه‌های مسلح و تروریستی مخالف دولت دانست.

این در حالی است که مخالفان نیز با پخش تصاویر اجساد قطعه قطعه شده قربانیان این انفجارها در پایگاه اجتماعی فیس بوک، اعلام کردند: این حادثه از به دلیل حمله هوایی به حیاط دانشکده مهندسی حلب صورت گرفت و تعداد قربانیان آن 77 تن است و به دلیل شدت انفجارها تعداد زیادی از زخمی‌ها این انفجار اوضاع نامطلوبی دارند.

بنا به گفته گروه‌های مخالف، حمله اول در ساعت یک بعد الظهر به وقت محلی اتفاق افتاد و حمله دوم پس از پنج دقیقه صورت گرفت و در پی این حمله تظاهراتی صورت گرفت که این تظاهرات به حمله هوایی سوم انجامید.

همچنین این منابع با اشاره به اینکه گروه‌های مسلح با پرتاب دو موشک سعی در سرنگون کردن هواپیمای جنگی عامل حمله داشتند اما موفق نشدند، تاکید کردند تعدادی از کشته‌شدگان و مجروحان کودک هستند.

حلب یکی از بزرگترین استان‌های سوریه است که از زمان آغاز درگیری‌ها در این کشور در 22 ماه گذشته شاهد درگیری‌های خشونت آمیز میان مخالفان مسلح و ارتش سوریه بوده است، به نحوی که بر اساس گزارش‌ها شمار زیادی از مناطق مسکونی، تجاری و باستانی این شهر در پی این حملات تخریب شده است.

در همین راستا، بشار الجعفری، سفیر سوریه در سازمان ملل با اعلام اینکه دستکم 82 دانشجو در حمله تروریستی دیروز کشته شده‌اند اعلام کرد: این اقدام یک اقدام تروریستی و جنایتکارانه است.

بشار الجعفری در نشست شورای امنیت که در خصوص بررسی مساله مبارزه با تروریسم برگزار شد، خاطرنشان کرد: گروهی ترسو با اقدامی بزدلانه دانشجویان دانشگاه حلب را در حالی که برای امتحانات نیمه سال آماده می‌شدند هدف قرار دادند به نحوی که 82 دانشجو کشته و 162 دانشجوی دیگر زخمی شدند.

۱۳۹۱/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...