نسخه چاپی

زد و خورد در پارلمان یمن

درگیری لفظی میان رئیس فراكسیون حزب كنگره ملی با وزیر برنامه‌ریزی و همكاری بین‌المللی یمن در نشست دیروز پارلمان این كشور به زد و خورد تبدیل شد و نشست پارلمان را به تعطیلی كشاند.

به گزارش نما، فارس به نقل از پایگاه خبری «التغییر» گفت: نشست دیروز پارلمان یمن که به بررسی گزارش کمیسیون مسئول بززسی بودجه دولت در سال 2013، می‌پرداخت، با درگیری «سلطان البرکانی»، رئیس فراکسیون حزب «کنگره ملی» با «محمد السعدی» وزیر برنامه‌ریزی و همکاری بین‌المللی وابسته به جماعت اخوان المسلمین متوقف شد.

بر اساس این گزارش، برکانی به وزیر برنامه‌ریزی و همکاری بین‌المللی اتهام زد که با برادرش «عبدالمجید» بر روی کمک‌های مالی دریافت شده، چنبره زده‌اند.

برکانی از صندلی‌اش در آخر سالن پارلمان بلند شد و به صندلی‌های جلویی یعنی جایی که السعدی و چند وزیر و معاونان وزیران نشسته بودند نزدیک شد و این اظهارات را با لبخند به وزیر گفت و وزیر نیز با لبخند او را سفیه توصیف کرد و بذکانی نیز مقابله به مثل کرد. این درگیری لفظی با پرتاب بطری‌های آب و قلم‌ها ادامه یافت و درنهایت دو طرف دست به یقه شدند تا جایی که نمایندگان پارلمان تلاش کردند آنها را جدا کنند. «یحیی الراعی» رئیس مجلس نیز پایان نشست را اعلام کرد.

دیروز در کنار وزیر برنامه‌ریزی و همکاری بین‌المللی یمن در ردیف جلوی پارلمان، «صخر الوجیه» وزیر دارایی، «نبیل شمسان» وزیر خدمات مدنی، «قامس سلام» وزیر گردشگری نیز حضور داشتند.

برکانی دیروز مخالفت فراکسیون کنگره ملی را با بودجه 2013 که به نظر وی مصیبت‌بار است، اعلام کرد و گفت: من اولین نفری هستم که به این بودجه رای ممتنع می‌دهم زیرا نمی‌خواهد زمانی که با خدای خود روبرو می‌شوم، او از من خشمگین باشد. این بودجه، مصیبت 2013 یمن است که تر و خشک را با هم می‌سوزاند. کسانی که به آن رای مثبت می‌دهد باید برای خود ننگ و عار خواهند خرید و در روز قیامت باید به خدا جواب دهند.

وی افزود: این بودجه تنها رویاپردازی است و هیچ گرسنه‌ای با آن سیر و هیچ برهنه‌ای با آن پوشیده نخواهد شد...امیدوارم این بودجه داغ ننگی بر پیشانی یحیی الراعی نباشد. دولت کنونی در سایه افزایش درصد فقر، بیکاری و تورم هیچ سیاست مالی و اقتصادی خاصی ندارد.

بودجه پیشنهادی 2013 این کشور در مقایسه با سال قبل، 94 میلیارد ریال یمن افزایش داشته اما کسری بودجه یمن به 682 میلیارد و 787 میلیون و 340 هزار ریال می‌رسد.

۱۳۹۱/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...