نسخه چاپی

حمایت آمریكا از رژیم آل خلیفه در سایه سركوبگری

عکس خبري -حمايت آمريکا از رژيم آل خليفه در سايه سرکوبگري

دولت آمریكا برای فرار از فشار افكار عمومی با اتخاذ مواضع دوگانه از رژیم بحرین خواست تا به حقوق بشر احترام بگذارد اما همزمان بر روابط مستحكم خود با این رژیم تاكید كرد.

به گزارش نمابه نقل از فارس، ژاک سلیوان مدیر برنامه ریزی سیاسی در وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی اینترنتی خود با حضور 80 خبرنگار از کشورهای مختلف جهان در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه الوسط بحرین گفت: آمریکا از دولت بحرین خواسته است تا به حقوق بشر احترام بگذارد.

وی گفت: در خصوص بحرین، محافظت از امنیت و ثبات منطقه برای آمریکا مهم است و آمریکا از بحرین ضرورت احترام به حقوق بشر را - صرف نظر از وابستگی این مردم – خواستار شده است.

وی افزود: آمریکا از تحول و دموکراسی در بحرین و همچنین همه کشورها حمایت می کند.

سلیوان بدون اشاره به لشکرکشی های آمریکا به مناطق مختلف جهان و نقض حقوق بشر مردم در این مناطق، از کشورهای جهان خواست تا به حقوق بشر احترام بگذارد و مدعی شد: آمریکا برای تحکیم این امر با جدیت تلاش می کند.

وی اشاره کرد: آمریکا به اهمیت محافظت از بحرین و منطقه خلیج فارس می نگرد و این امر از یک سو به خاطر روابط آمریکا با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و از سوی دیگر رابطه آمریکا با بحرین است و روابط آمریکا و بحرین بنی بر محافظت از امنیت و تحقق آن است.

بحرین از بیش از یک سال و نیم پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.

منابع خبری فاش کرده‌اند که رژیم بحرین از گازهای اشک آور و سمی ساخت آمریکا برای سرکوب مردم استفاده می‌کند.

دان بورتون یکی از اعضای کنگره آمریکا پیش از این از به‌کارگیری رژیم آل خلیفه از گازهای سمی علیه مردم معترض در بحرین حمایت کرده و آن را در راستای پایان دادن به خشونت‌ها دانسته بود.

۱۳۹۱/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...