نسخه چاپی

اوباما: نتانیاهو بزدل سیاسی است

باراك اوباما رییس جمهوری آمریكا در جلسه ای غیر علنی بنیامین نتانیاهو را بزدل سیاسی خواند و گفت كه نتانیاهو خود تهدیدی بزرگ برای اسراییل است.

به گزارش نما، ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی القدس العربی نوشت: ˈزهیر اندراوسˈ نویسنده این مطلب در ادامه افزود که به نظر می رسد روابط شخصی نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسراییل و باراک اوباما به پایین ترین سطح رسیده است.

بنا بر این گزارش، نشریه صهیونیستی هاآرتص سخنان اوباما در جلسه ای غیر علنی را منتشر کرده است.

رییس جمهوری آمریکا در این جلسه گفته بود که ˈنتانیاهو منافع سیاسی اسراییل را درک نمی کند و اقدامات وی موجب انزوای جهانی تل آویو می شود.

ˈباراک رافیدˈ خبرنگار امور سیاسی این نشریه صهیونیستی گفته که این اطلاعات را از ˈجفری گولدبرگˈ روزنامه نگار آمریکایی که سخنان اوباما را در پایگاه اینترنتی وابسته به شبکه بلومبرگ منتشر کرده، به دست آورده است.

روزنامه نگار آمریکایی که به نزدیکی با کاخ سفید شهرت دارد در این پایگاه گفته است، هنگامی که وی تصمیم نتانیاهو را در اجرای پروژه ساخت و ساز در منطقه بحث برانگیز E1 بین شهرک ادومیم و قدس به اوباما اطلاع داده،از این خبر حتی اظهار شگفتی نکرده و به برخی افراد همراه خود گفته که به این گونه رفتارهای نخست وزیر رژیم اسراییل عادت دارد.

گولدبرگ توضیح داده که رییس جمهوری آمریکا نسبت به آنچه که ˈسیاست نابودی اسراییل توسط نتانیاهوˈ نامیده اعتنایی ندارد و معتقد است هر سخنی در باره ساخت و ساز جدید در سرزمین های فلسطین موجب انزوای جهانی این رژیم می شود.

برپایه این گزارش ، اوباما اطمینان دارد که اگر تل آویو به یک دولت منفور در جهان تبدیل شود آمریکا از آن دور خواهد شد و این دولت نمی تواند استوار و پایدار بماند.

روزنامه نگار آمریکایی گفته است: اوباما اعتقاد دارد جمهوری اسلامی ایران در کوتاه مدت تهدیدی برای وجود اسراییل نیست بلکه رفتار نتانیاهو در طولانی مدت تهدیدی برای این رژیم می باشد.

در ادامه این گزارش آمده است، گولدبرگ اشاره کرده که اوباما در رابطه با مساله فلسطین معتقد است، ˈنتانیاهو یک رهبر سیاسی ترسو است و با وجود آنکه هیچ کسی از نظر سیاسی وی را تهدید نمی کند ولی همچنان آمادگی حل و فصل مسایل با فلسطینیان را نداردˈ.

این گزارش می افزاید: با وجود اینکه جان کری نامزد تصدی سمت وزیر خارجه آمریکا که تل آویو از تعیین وی نگران شده، خواستار از سرگیری مذاکرات سازش می باشد اما اوباما کمترین اشتیاقی به این مساله نشان نداده و معتقد است، نتانیاهو توجه زیادی به حسن نیت در قبال فلسطینیان ندارد.

اوباما در جلسات غیر علنی گفته که اقدام سیاسی از سوی آمریکا در این برهه از زمان نمی توانداقدامی مدبرانه باشد.

گولدبرگ روزنامه نگار آمریکایی گفته است، با وجود سرخوردگی نتانیاهو، اوباما قصد ندارد، کمک های نظامی به اسراییل را متوقف کند، یا از مواضع ضد ایرانی خود دست بردارد و یا هر چیزی مربوط به ارائه کمک های دیپلماتیک واشنگتن مانند وضعیت کنونی باقی خواهد ماند.

نشریه صهیونیستی هاآرتص افزود: گولدبرگ که از نزدیکان دولت اوباما به حساب می آید در طول چهار سال اخیر در چندین مناسبت نامه هایی علنی مربوط به مساله فلسطین و ایران را از سوی کاخ سفید به اسراییل و نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتشر کرده است.

آمریکا که اززمان تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه به عنوان حامی اصلی سیاسی و نظامی این رژیم در اقدامات اشغالگرانه و کشتار فلسطینیان عمل نموده و کشورهای غربی بویژه اروپا را نیز وادار به دنباله روی از خود کرده است، اکنون در برابر فشارهای روزافزون تل آویو و لابی صهیونیستی (آیپک) برای افزایش این پشتیبانی قرار گرفته است.

براساس گزارش های انتشار یافته، افکار عمومی آمریکا و حتی سازمان های یهودی غیروابسته به جریان های صهیونیستی در این کشور، از روند میلیاردها دلار کمک مالی واشنگتن به رژیم صهیونیستی همزمان با بحران مالی در آمریکا و حمایت این کشور از تداوم اشغالگری، شهرک سازی و ... ناراضی هستند.

۱۳۹۱/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...