نسخه چاپی

توكلی: ارز ملك دولت نیست

رئیس سابق مركز پژوهش های مجلس اظهار داشت: تنها 200 روز از عمر دولت باقیمانده و از رئیس جمهور استدعا می كنم بجای اینكه به سراغ طرح های بزرگ برود، همین طرح های قانونی موجود را با همكاری مجلس به سرانجام برساند.

به گزارش نما به نقل از مهر، احمد توکلی نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دوره خدمت رئیس جمهور هشت سال است که 2720 روز آن گذشته و تنها 200 روز باقی مانده است و استدعای من از ایشان این است که در این فرصت باقیمانده سراغ طرح های بزرگ نروم چرا که تا تفاهم صورت بگیرد همه این 200 روز تمام خواهد شد بنابراین ایشان به همین طرح های موجود قانونی با همکاری مجلس بپردازند، تا خیرش به مردم برسد.

وی با اشاره به مواردی که رئیس جمهور در خصوص برخی از اصول قانون اساسی مطرح کرد، گفت: در مورد قانون اساسی مطالبی گفته شد که محل اختلاف بود قبلا آقای احمدی نژاد در سال 89 در نامه ای به رهبری این موضوع را مطرح کردند که رهبر معظم انقلاب نیز نامه را به شورای نگهبان ارجاع دادند و جلسه ای چهار جانبه به دستور رهبری با حضور دولت، مجلس، شورای نگهبان و اساتید دانشگاه برگزار شد.

توکلی با اشاره به اینکه 18 جلسه 3 الی 4 ساعته در این خصوص برگزار شد و جمع بندی جلسات نیز خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال شد، افزود: در نهایت نظرات رئیس جمهور تایید نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر برداشت رئیس جمهور از اصل 126 درست باشد، به همین مصوبات اخیر یعنی مصوبه 526 هزار استخدامی نیز می رسیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با قرائت بند 11 ملحقات مصوبه مربوط به استخدام‌های جدید دولتی برای مجلس، گفت: در این بند آمده است که کلیه دستگاه‌های اجرایی بدون نیاز به هیچ امر دیگری و بدون نیاز به سایر الزام‌های قانونی و آنچه که در قانون برنامه پنجم توسعه و بودجه‌های سالانه آمده است راسا در مورد استخدام‌ها، تغییر وضعیت کارکنان و تغییر ساختار سازمان‌ها تصمیم‌گیری کنند.

وی اظهار گفت: ریس جمهور به برخی کارهای مهم اشاره کردند که درست است، اما عمران با توسعه، عمران با توسعه پایدار انسانی و عمران با پیشرفت اسلامی فرق دارد.

توکلی با اشاره به خاطره‌ای از دولت سازندگی گفت: سال 74 من خدمت جناب آقای هاشمی رفسنجانی رسیدم، ایشان فهرستی می‌دادند از کارهایی که دولت انجام داده است که همه‌اش هم صحیح بود، اما من خدمت ایشان عرض کردم که آقای هاشمی وضع خراب است، مردم راضی نیستند. آقای هاشمی باز اشاره کردند که تولید شمش آلومینیوم در این حد است و تولید چیزهای دیگر در چه سطحی قرار دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: بنده به آقای هاشمی گفتم من این مسائل را می فاصله بین شمش آلومینیوم تا سفره مردم کارهایی است که باید انجام شود و بعضی کارهاست که نباید انجام شود.

رئیس سابق مرکز پژوهش های مجلس خطاب به احمدی نژاد گفت: به شما نیز می گویم زحماتی را که کشیدید، اجرش ماجور باشد، اما شما برخی کارها را نباید انجام دهید و برخی را نیز باید انجام دهید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: کشور در تورم و رکود شدید به سر می‌برد، چشم‌پوشی از وضعیت فعلی اشتباه است. در آینده ممکن است وضع ما بهتر از چیزی که در حال حاضر در آن قرار داریم نباشد. کالاهای وارداتی با ارز گران شده به بازار می‌رسند و این منجر به سرایت گرانی ارز به قیمت‌های داخلی می‌شود.

رئیس سابق مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: راه حل اینگونه مشکلات پرداخت نقدی به مردم نیست و زمانیکه رکود و تورم وجود دارد هر اقدامی که باعث تحریک نقدینگی و انتظارات باشد، باید پرهیز کنیم.

وی با اشاره به اینکه ثبات باید از بازار ارز شروع شود، گفت: در آستانه انتخابات بازار ارز و صادرات و واردات، تامین عمومی بودجه دولت و سطح عمومی قیمت ها تاثیرگذار است و اگر می خواهید اقدامی انجام دهید ارز را به عنوان ملک دولت در نظر نگیرد که هرچه گران تر بفروشیم بهتر است.

توکلی با بیان اینکه دو نرخی بودن ارز موجب فساد است، افزود: قیمت ارز را یکسان کنید و در عوض یک کالای غذایی برای مردم تضمین کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: در آمریکا 47 میلیون کارت و کوپن غذا است و بسته غذایی تعریف شده این آمار برای چند هفته پیش است و ما باید از تجربیات دیگران استفاده کنیم.

۱۳۹۱/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...