نسخه چاپی

انتقاد از سفر خارجی وزیر بی اذن رئیس جمهور!

عکس خبري -انتقاد از سفر خارجي وزير بي اذن رئيس جمهور!

نماینده مردم ارومیه در انتقاد به پاسخ‌های احمدی‌نژاد درباره عزل متكی گفت: مگر می‌شود وزیر خارجه بی اذن رئیس جمهور كشور را ترك كند.


به گزارش نما به نقل از فارس، جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) طی اخطاری با استناد به اصل 123 قانون اساسی گفت: قانون تصویب کرده که رئیس جمهور باید در قبال حدود، ‌اختیارات و وظایف خود در قبال ملت ایران، رهبر انقلاب و مجلس مسئول و پاسخگو باشد اما در بحث طرح سؤال از رئیس جمهور با توجه به اینکه این موضوع برای اولین بار اجرا می‌شد، ما شاهد اشکالات آئین‌نامه‌ای بودیم.


وی افزود: اگر بنا باشد ما سؤالات متعددی از رئیس جمهور بکنیم ولی ایشان حتی به سؤال پاسخ ندهد، طرح سؤال چه کاربردی دارد؟


جهانگیرزاده از آنچه "پاسخ شوخی‌ مآبانه رئیس جمهور به سوالات نمایندگان" خواند، به شدت انتقاد کرد و گفت: مردم انتظار دارند مسائل مهم و جدی در مجلس مطرح شود نه اینکه آقای رئیس جمهور با نمایندگان مجلس به شوخی رفتار کند.


نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه رئیس جمهور هیچ اشاره‌ای به سؤالات نمایندگان نکرد و اظهارات خودش را مطرح کرد، افزود: اینکه هیچ کدام از این آمارها را نهادهای مرجع تائید نمی‌کند،‌ ما باید موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.


وی همچنین با اشاره به اظهارات رئیس جمهور که به شوخی به نمایندگان گفته بود اگر نمره‌ای کمتر از 20 به پاسخ‌های او بدهند، بی‌معرفتی کردند، گفت: این گونه ادبیات از سوی رئیس جمهور درست نیست اگر بنا باشد مجموعه این واژگان و این نامردی‌ها علیه دولت استفاده شود‌،‌ آیا منصفانه است.


نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه ما شوخی را نفی نمی‌کنیم اما اگر چنین برخوردی از سوی مجلس با دولت شود، برای رئیس جمهور قابل پذیرش است، خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آقای لاریجانی حق و وظیفه شما بود که از قانون و آئین‌نامه داخلی مجلس دفاع کنید و اجازه ندهید که آقای رئیس جمهور چنین مطالبی را در مجلس بگوید.


جهانگیرزاده با اشاره به پاسخ رئیس جمهور به سؤال نمایندگان درباره چگونگی برکناری وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور می‌گوید که وزیر خارجه بدون اطلاع وی به ماموریت رفته بودند. خب این چه دولت‌داری و کشورداری است‌ مگر می‌شود وزیر خارجه بدون وزیر خارجه‌ای که حامل پیام رئیس جمهور است، بدون اذن رئیس جمهور کشور را ترک کند و این طور شود که طرف خارجی به وی بگوید که وی برکنار شده است. آیا مردم با این شرایط به ما نمی‌خندند.


وی با اشاره به پاسخ رئیس جمهور به آنچه به 11 روز خانه نشینی وی شهره شده است، گفت: در 11 روز خانه نشینی رئیس جمهور حتی نمایندگان علاقمند به دولت و شخص رئیس جمهور برای متوقف کردن این خانه نشینی تمام تلاش خود را کردند اما حکم حکومتی انجام نشد.


نماینده مردم ارومیه همچنین از اظهارات رئیس جمهور مبنی بر فوق لیسانس گرفتن برخی نمایندگان با شاسی اشاره کرد و گفت: اینکه رئیس جمهور در مقابل مجلسی این گونه اظهار نظر می‌کند که فردی را با فوق دیپلم با هویت دکتری برای وزارت به مجلس معرفی کرده بود، جای تعجب دارد.


علی لاریجانی در پاسخ به تذکر جهانگیرزاده گفت: نمایندگان سؤالات خود را مطرح کردند و رئیس جمهور پاسخ گفتند و ممکن است شما پاسخ‌ رئیس جمهور را قانع کننده ندانید اما همچنان که در پاسخ به تذکرات قبلی گفتم، باز هم می‌گویم ما در مقام قضاوت درباره اظهارات رئیس جمهور نیستیم و مجلس چنین اجازه‌ای به ما نداده است.


وی افزود: البته اینکه مجلس جای شوخی نیست، حرف درستی است اما بحث طرح سؤال و پاسخ رئیس جمهور از نظر آئین‌نامه‌ای درست اجرا شده است. گرچه مطرح کردن برخی مطالب در اینجا درست نبود چراکه اگر قانون به تصویب مجلس و به تائید شورای نگهبان برسد و یا از سوی مجمع تشخیص اعلام شود، لازم‌الاجراست و همه باید از آن اطاعت کنند.

۱۳۹۰/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...