نسخه چاپی

مخالفت حماس با انحلال گردانهای قسام

مخالفت حماس با انحلال گردانهای قسام، دیدار قریب الوقوع نمایندگان فتح و حماس در قاهره و تاكید مجدد نخست وزیر منتخب فلسطین بر راهبرد مقاومت علیه رژیم صهیونیستی از مهمترین اخبار فلسطین به شمار می رود.

به گزارش نما به نقل از مهر، روزنامه القدس العربی گزارش داد: حماس در آستانه دیدار با فتح با انحلال گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی این جنبش یا ادغام آن در دستگاههای امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان مخالفت کرد.

این روزنامه بیان کرد: بسیاری از رهبران حماس و فرماندهان نظامی آن طی روزهای گذشته ضمن مخالفت با انحلال گردانهای قسام بر ضرورت حفظ آن تاکید کرده اند موضوعی که با مخالفت رهبران فتح که خواهان انحلال همه گروههای مسلح و اکتفا کردن به دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان هستند، روبرو شده است.

این در حالی است که ابوعبیده سخنگوی گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی حماس گفت : گردانهای عزالدین قسام برای حمایت از ملت و سرزمین فلسطین تاسیس شده است و هر که فکر می کند که می تواند آن را حذف کند، خود از صفحات تاریخ محو می شود.

ابوعبیده بیان کرد: انحلال گردانهای عزالدین قسام یا ادغام آن در دستگاههای امنیتی غیر قابل بررسی است و ما تحت هیچ شرایطی، گفتگو درباره آن در زمان حال یا آینده را نمی پذیریم.

القدس العربی در ادامه نوشته است : فتح بر این باور است که ادامه فعالیت شبه نظامیان وابسته به گروههای فلسطینی، توافق و آشتی را در معرض خطر قرار می دهد، زیرا این گروهها برای حل هر اختلاف نظری به سلاح خود روی می آورند.

از سوی دیگر خبرگزاری معا اعلام کرد: هیئتهایی از فتح و حماس برای مشارکت در نشستهای آشتی ملی تحت نظارت محمد مرسی رئیس جمهوری مصر، به قاهره می روند.

عزت الرشق عضو دفتر سیاسی حماس در این باره گفت : هیئتی از حماس امروز چهارشنبه برای شرکت در نشستهای آشتی ملی میان فتح و حماس که فردا برگزار می شود، راهی قاهره شده است.

این در حالی است که اسماعیل هنیه نخست وزیر منتخب فلسطین بر راهبردی بودن گزینه مقاومت تاکید کرد.

۱۳۹۱/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...