نسخه چاپی

خبر آیت​الله یزدی از آئین‌نامه‌ انتخاباتی شورای نگهبان

آیت​الله یزدی با اشاره به مهمترین مسائل روز كشور، فعالیت زودهنگام انتخاباتی را نادرست خواند.

به گزارش نما به نقل از مهر، نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در پنجمین جلسه هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اعضای کمیسیون های این نهاد خبر از تدوین آئین نامه ای برای روشن شدن اصل 115 قانون اساسی توسط شورای نگهبان داد و گفت: شورای نگهبان آئین نامه ای برای روشن شدن اصل 115 قانون اساسی در دست تنظیم دارد و نظر اهل فن را نیز در این خصوص پرسیده است.

وی با بیان اینکه این آئین نامه قانونی به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری خواهد رسید، افزود: طبق اصل 115 قانون اساسی کاندیدای ریاست جمهوری باید رجل سیاسی و مذهبی باشد و پس از دارا بودن این شرایط، شرایط دیگری که در ذیل این قانون آمده است همچون معتقد بودن به مبانی جمهوری اسلامی و مدیر و مدبر بودن را دارا باشد. لذا بدین منظور شورای نگهبان آئین نامه ای را برای روشن شدن این اصل در دست تنظیم دارد و نظر اهل فن را نیز در این خصوص پرسیده است.

وی همچنین تاکید کرد که مردم همواره پشت سر رهبری و روحانیت حرکت خواهند کرد و لزوم جلوگیری از هیاهو و تشنج را در جامعه یادآور شد.

آیت الله مهدوی کنی به دلیل شرایط آب و هوایی تهران و اینکه پزشکان ایشان را از حضور در این جلسه منع کرده بودند در پنجمین جلسه مشترک هیات رئیسه با کمیسیون ها حضور نیافت و به این ترتیب ریاست جلسه بر عهده آیت الله یزدی بود.

در این جلسه آیت الله هاشمی شاهرودی، آیت الله محمد یزدی، قربانعلی دری نجف آبادی، سید احمد خاتمی، ابراهیم رئیسی، حسینی بوشهری و رازینی حضور داشتند. پس از پایان سخنان رئیس جلسه مقرر شد در مورد مهمترین مسائل مجلس خبرگان رهبری میان اعضا تبادل نظر شود.

۱۳۹۱/۱۰/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...