نسخه چاپی

خطر ناو های هسته ای آمریكا برای خلیج فارس

عکس خبري -خطر ناو هاي هسته اي آمريکا براي خليج فارس

یك كارشناس مصری امور هسته ای ضمن انتقاد از موضع كشورهای عضو شورای همكاری خلیج فارس درباره نیروگاه هسته ای بوشهر، گفت: ناوهای مجهز به سوخت هسته ای آمریكا در این منطقه تردد می كنند ؛ اما كسی به آن اعتراض ندارد.

به گزارش نمابه نقل از العالم، تحقیقات ثابت کرده است ناوهای نظامی از جمله ناوهای هسته ای آمریکا یکی از منابع آلوده کننده خلیج فارس اند و روزانه مقادیر زیادی مواد رادیو اکتیو را روانه آبهای این منطقه می کنند.

"محمود برکات" به شبکه خبری العالم، گفت:آژانس بین المللی انرژی اتمی قصد بازرسی از سایت پارچین را دارد، اما ایران اعلام کرده که پارچین یک مرکز نظامی است که بازرسی از آن امکان پذیر نیست واین پاسخ، قانونی و منطقی است.

کارشناس مصری امور هسته ای افزود: ایران اعلام کرده که حتی در صورت لغو تحریمها علیه ایران بازهم بازرسان نمی توانند از مرکز مورد نظر بازرسی کنند.

وی از ایران خواست درخواست آژانس برای بازرسی پارچین را نپذیرد و خاطر نشان کرد: اگر ایران این درخواست را بپذیرد از تهران بازرسی سایر مراکز درخواست خواهد شد خصوصا که واشنگتن، آژانس را تحت فشار قرار داده و قطعنامه هایش درباره ایران بر اساس تمایلات آمریکا می باشد.

برکات از موضع شورای همکاری خلیج فارس که نیروگاه اتمی بوشهر را خطری برای محیط زیست منطقه می داند، انتقاد کرد و گفت: انرژی اتمی جزو انرژی های پاک است.

وی افزود: عربستان و امارات برای احداث چند نیروگاه هسته ای تولید برق تلاش می کنند، لذا کسی باور نمی کند نیروگاه بوشهر برای محیط زیست منطقه خطرناک باشد این در حالی است که کشتی های جنگی آمریکا در منطقه خلیج فارس با سوخت هسته ای فعالیت می کنند اما کشورهای مزبور به آن اعتراض نمی کنند.

۱۳۹۱/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...