نسخه چاپی

يك تحليلگر آذربايجاني:

ایران بر موضع خود در حوزه هسته ای باقی خواهد ماند

یك نویسنده و روزنامه نگار از جمهوری آذربایجان بر این باور است كه ایران حتی با افزایش تحریمها هم بر موضع خود در حقوق هسته ای باقی خواهد ماند.

به گزارش نما، مهر به نقل از خبرگزاری ترند، دالغا خاتین‌اوغلو در مطلبی در این باره به دومین سفر نمایندگان آژانس به ایران ،که قرار است اتفاق بیفتد، اشاره می کند و می نویسد: نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی در اوایل دسامبر سال گذشته به تهران سفر کردند اما به آنها اجازه بازدید از پارچین داده نشد.

وی می نویسد: ایران بلافاصله پس از این سفر اعلام کرد که اگر غرب حق ایران را برای غنی سازی به رسمیت بشناسد اجازه چنین بازدیدی را خواهند داد. در همین رابطه کشورهای غربی حق ایران را برای برخورداری از برنامه هسته ای مسالمت آمیز رد نمی کنند.

نویسنده آذربایجانی می نویسد: ایران خواستار برداشته شدن تحریمها به عنوان پیش شرطی بازدید از پارچین شده است اما حذف تحریم های بین المللی پروسه پیچیده ای است و زمان نیاز دارد. در صورتیکه این اقدام آغاز شود ایران باید چندین سال برای آن انتظار بکشد و اگر جمهوری اسلامی چنین کند در این صورت برداشته شدن تحریمها برای گفتگوها سازنده خواهد بود. اما از سوی دیگر گروه 1+5 و آژانس دید روشنی نسبت به حل موضوع هسته ای تهران ندارد.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: تحریمها علیه ایران مشکلاتی را برای این کشور ببار آورده است. اما این تحریمها همانطور که در مورد دیگر کشورهای، حتی در بدترین حالت که نفت در برابر غذا برای عراق بود، تاثیری نداشته؛ برای ایران نیز تاثیر گذار نخواهد بود و احتمالا ایران بر حقوق هسته ای خود پافشاری خواهد کرد.

۱۳۹۱/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...