نسخه چاپی

تعیین سهم ایران از دریای خزر‌

عکس خبري -تعيين سهم ايران از درياي خزر‌

رئیس كمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تعیین میزان سهم ایران از دریای خزر تابع سیاست‌های كلان نظام و شورای امنیت ملی است

به گزارش نما به نقل از فارس، علاءالدین بروجردی صبح امروز در دومین همایش ملی دریای خزر اظهار داشت: دریای خزر به عنوان بزرگترین دریاچه جهان از نظر راهبردی، سیاسی، اقتصادی‌، زیست محیطی دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی به جایگاه ایران در منطقه اشاره کرد و ابراز داشت: نقش ایران در تحولات خاورمیانه خاص است.

بروجردی با اشاره به حملات صهیونیست‌ها به مناطق خاورمیانه در جنگ ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و جنگ ۸ روزه اخیر‌ بیان داشت: ایران در تحولات حمله به خاورمیانه نقش موثری داشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه عدم موفقت آمریکا در جلوگیری از دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای یک چالش ۱۰ ساله است، متذکر شد: ایران در بخش انرژی هسته‌ای از مرحله استخراج تا غنی‌سازی اورانیوم در مرحله تسلط قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال نیز ایران به عنوان نخستین کشور غیر ابرقدرت موجود زنده و انسان را به فضا می‌فرستد، گفت: آمریکایی‌ها برای دشمنی آشکار با ایران تمامی نیازها و قطعات مورد نیاز تحقیقات علمی و هسته‌ای را قطع کردند.

بروجردی با اعلام اینکه نهایی کردن رژیم حقوقی دریای خزر باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: تعیین میزان سهم ایران از دریای خزر تابع سیاست‌های کلان نظام و شورای امنیت ملی است.

وی تعیین رژیم حقوقی دریای خزر، جلوگیری از توافق‌های سیاسی علیه ایران، توسعه روابط دوستانه با کشورهای همسایه دریای خزر، رشد سرمایه‌گذاری برای ارتباط دریایی در بنادر شمال و جنوب کشور، تقویت تجارت با کشورهای همسایه، تحقق احداث خط لوله و نفت گاز در دریای خزر، افزایش توان نظامی ایران در خزر را از مواردی دانست که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود

۱۳۹۱/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...