نسخه چاپی

ایران: چه كسانی از تخریب دولت سود می‌برند؟

حجت الاسلام امیری فر یادداشتی در روزنامه ایران درباره كسانی كه «دولت را تخریب می كنند» نوشته است

به گزارش نما به نقل از ایسنا، متن این یادداشت به این شرح است:

"دولت برآمده از اراده ملت، بیش از هفت سال است با همان انگیزه، انرژی و نشاط روزهای اول به وظیفه خدمت‌رسانی مطابق با عهدی که با مردم بسته بوده، مشغول است، اما همواره با موجی از تخریب‌ها، تهمت‌ها و توطئه‌ها مواجه بوده است.

همانطور که رئیس‌جمهور در سخنان اخیر در مجلس گفت، برخی از تخریب رابطه دولت و مجلس سود سیاسی و اقتصادی می‌برند، باید این حقیقت را پذیرفت که بخش عظیمی از هجمه گسترده‌ای که علیه دولت دکتر احمدی‌نژاد صورت می‌گیرد با مقاصد و نیات خیرخواهانه برای کشور همراه نیست و منافع و مصالح ملی را دنبال نمی‌کند. جریان‌هایی که تخریب و تضعیف دولت را مأموریت اصلی خود قرار داده‌اند شاید به لحاظ ماهوی و هدف‌گذاری متفاوت باشند ولی در برآیند رفتار و نتیجه اعمالشان به یک دستاورد رهنمون خواهند شد.

یک گروه مشخص که از ابتدای تشکیل این دولت هر چه در توش و توان داشت برای تقابل و تخریب احمدی‌نژاد و سیاست‌های دولتش به کار بست، دشمن دیرین انقلاب و نظام بود. البته تشدید دشمنی‌های استکبار جهانی و ایادی منطقه‌ای‌اش با ایران در این سال‌ها یک امر طبیعی و منطقی است چرا که دولت احمدی‌نژاد عزم و اراده قوی‌تری برای پیگیری و تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی از خود نشان داد و نظام ظالمانه جهانی بشدت احساس خطر کرد و بر تحرکات و توطئه‌های خود علیه جمهوری اسلامی به شکل شتابنده‌ای افزود. اما دولتی که متکی به حمایت مردم و رهبری بود - و هست- از تمام این موانع پیچیده و شیطانی عبور کرد.

آنچه قابل تأمل و واکاوی است تقابل و تهاجمی است که از سوی جریان‌های داخل اردوگاه نظام علیه دولتی که خدمتگزاری بی‌منت به مردم را سرلوحه فعالیت خود قرار داده است صورت می‌گیرد.جبهه مهاجمان و تخریب‌کنندگان دولت عدالت و مهروزی را در داخل کشور به سه جریان عمده می‌توان تقسیم کرد:

یکی از جریان‌های مقابل دولت، مخالفان سیاسی احمدی‌نژاد و دولت او هستند که به لحاظ تقسیم‌بندی جریان‌های سیاسی به مشرب و اندیشه سیاسی دیگری معتقد و وفادارند و طبعاً با شعارها، اهداف، اولویت‌ها و سیاستگذاری‌های دولت اختلاف‌نظر مبنایی دارند. این گروه حتی اگر در مقابله با دولت و در گود رقابت‌های سیاسی به تخریب و تضعیف دولت خارج از دایره انصاف وسوسه شده و گاهی از آداب سیاسی و اخلاق اسلامی تعدی کنند به نحوی قابلیت توجیه دارد.

گروه دیگری از قدرت‌های سیاسی هستند که می‌توان از آنها به رقبای انتخاباتی یاد کرد و این گروه صرفاً با انگیزه رقابت سیاسی و انتخاباتی دولت، دولتمردان و رفتار و عملکرد و تصمیمات آنها را به نقد و چالش در فضای سیاسی و رسانه‌ای می‌کشند. این گروه از سیاسیون، در رابطه با اهداف، آرمان‌ها و جهت‌گیری‌های دولت معمولاً حرفی برای گفتن ندارند و چه بسا در اندیشه و خلوت خود، بسیاری از مواضع و دیدگاه‌های دولت را تأیید می‌کنند، اما نسبت به عملکرد و روش‌های دولت انتقاد دارند. این گروه باید همواره هوشیار و آگاه باشند که در جریان رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی با دولت، هیجان‌زده نشوند و چنان فضا را داغ نکنند که از حرارت ایجاد شده، خود نیز آسیب‌ببینند.

اصولگرایان که در ضمیر خود، مواضع اصولی دکتر احمدی‌نژاد و دولت او را در بسیاری از حوزه‌های عمل سیاسی و مدیریتی تأیید و تحسین می‌کنند اگر به صرف تلاش برای پیروزی سیاسی و انتخاباتی به نحوی به تقابل و تهاجم و تضعیف دولت احمدی‌نژاد بپردازند که نهایتاً به نفی کلیت دولت با تمام خدمات تاریخی و اقدامات منحصر به فرد و تحسین‌برانگیز آن خواهد انجامید و در آن صورت خود به خود هم‌آوا و هماهنگ با مخالفین ذاتی و حقیقی دولت یعنی دشمن اصلی نظام خواهند شد.

جریان‌هایی که صرفاً با هدف رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی پای‌شان به صحنه تقابل و تهاجم به دولت باز شده است از این نکته نیز غافل نباشند که گستردگی رفتار سیاسی، تخریبی و تهاجمی به نهادینه شدن و ذاتی جلوه دادن تقابل با دولت خواهد انجامید و در آینده نزدیک چه در صورت شکست و چه پیروزی در صحنه مدیریت امور کشور، این جریان‌ها چگونه خواهند توانست نسبت و موضع خود را با کارنامه درخشان دولت در خدمت به مردم و احیای آرمان‌های انقلاب اسلامی مشخص کنند.

عدالت‌محوری و برافراشتن پرچم مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، احیای توجه و احترام ویژه به محرومین و اقشار ضعیف نگه داشته شده، اجرای طرح بسیار مهم و استراتژیک هدفمندی یارانه‌ها، اصلاح ساختار سیستم بانکی به نفع مردم، شکستن حلقه محدود مدیریتی و مقابله با زیاده‌خواهی‌های مافیای رانت و رابطه، پر کردن گسل ایجاد شده بین مردم و مسئولان و بازتولید فرهنگ خدمت صادقانه، تقویت روحیه خودباوری و عزت ملی، پیشرفت‌های گسترده و متنوع در حوزه‌های علمی، صنعتی، تولیدی و تکنولوژیک اصولگرایی و استکبارستیزی در سیاست خارجی موفقیت‌های تاریخی در صنایع استراتژیک و راهبردی هوافضا، نظامی و انرژی هسته‌ای، اصلاح سیاست غلط مرکزگرایی و توجه به روستاها و مناطق محروم، ایجاد و روحیه نشاط و امید و به تعبیر حکیمانه رهبر انقلاب احیای ارزش‌های نهضت امام خمینی(ره) جزو کارنامه درخشان دولت احمدی‌نژاد است که اگر جریان‌های سیاسی اصولگرا به قصد پیروزی در رقابت‌های انتخاباتی در تب و تاب تهاجم و تخریب و تخطئه دولت بیفتند، لاجرم نخواهند توانست از این سیاست‌های اصولی و عملکرد انقلابی و مردمی دولت نیز طرفداری و حمایت و تبعیت نمایند.

گروه سوم از منتقدان و مخالفان دولت، اشخاص و جریان‌های سیاسی هستند که توقع و انتظار داشتند در مجموعه دولت و قوه مجریه در هشت سال گذشته سهم و نقشی داشته باشند و به دلیل اینکه چنین فضا و موقعیتی در اختیارشان قرار نگرفت به جبهه تخریب‌کنندگان دولت پیوستند.البته از این گروه سوم عده‌ای نیز در مقاطعی فرصت حضور و خدمت در مجموعه دولت را یافتند ولی از همراهی با دولت بازماندند که مواضع انتقادی و مخالفت این عده از سیاسیون با دولت توسط افکار عمومی قابل هضم نیست."

۱۳۹۱/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...