نسخه چاپی

پیش بینی قیمت جهانی طلا در سال 2013 میلادی

عکس خبري -  پيش بيني قيمت جهاني طلا در سال 2013 ميلادي

بلومبرگ در تازه ترین نظر سنجی خود به بررسی پیش بینی قیمت طلا در سال 2013 میلادی از سوی كارشناسان ارشد اقتصادی پرداخته است.

به گزارش نما، سایت طلا به نقل از بلومبرگ نوشت، "کریستین تاکسن" از کارشناسان اقتصادی بانک دانسکه در این باره تاکید کرد میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به 1720 دلار و سال آینده نیز به کمتر از 1600 دلار خواهد رسید.

بر این اساس، تام کندال از موسسه اعتباری کردیت سوئیس نیز پیش بینی کرد میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به 1740 دلار و سال آینده نیز به 1720 دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، یوخن هیتزفلد از موسسه یونی کردیت نیز پیش بینی کرد، میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به 1700 دلار و سال آینده نیز 1800 دلار می رسد. قیمت طلا از سال 2001 میلادی تا کنون شش برابر شده است.

به نظر می رسد هر سه پیش بینی در خصوص قیمت طلا در سال 2013 میلادی تا حد زیادی به واقعیت نزدیک باشد چرا که بانک های مرکزی جهان اجرای سیاست های انبساطی پولی را ادامه خواهند داد و نگرانی از فشارهای تورمی ، سرمایه گذاران را به خرید طلا سوق خواهد داد.

البته افت رشد اقتصادی جهان در سال 2014 میلادی می تواند تا حد زیادی بر تقاضای طلا تاثیر منفی بگذارد و این مساله موجب کاهش قیمت آن شود.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در سال های اخیر داشته است.

از زمان اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا در دسامبر 2008 تا ژوئن 2011 میلادی قیمت طلا بیش از 70 درصد رشد داشته است. فدرال رزرو آمریکا در این مدت بیش از 2300 میلیارد دلار نقدینگی به اقتصاد تزریق کرده است.

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که تغییرات نرخ بهره بانکی مهمترین عامل تاثیر گذار بر قیمت طلا خواهد بود و با توجه به اینکه نرخ بهره بانکی در کشورهای بزرگ و صنعتی جهان تغییر چندانی نخواهد داشت، نباید انتظار تغییر چشمگیر قیمت طلا را در سال 2013 داشته باشیم.

موسسه مالی مورگان استنلی نیز پیش بینی کرد، میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به کمتر از 1853 دلار خواهد رسید. این رقم در گزارش ماه می این موسسه بیش از 2175 دلار اعلام شده بود.

۱۳۹۱/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...