نسخه چاپی

استقبال چین از حكم رهبر انقلاب

سخنگوی وزارت امور خارجه چین، تاكید كرد: چین به این مساله كه ایران قصد دارد فتوای رهبر عالی این كشور را به یك سند بین المللی تبدیل كند، بسیار اهمیت می دهد.

چین اعلام کرد که از حکم رهبر معظم انقلاب در خصوص ممنوعیت ساخت سلاح هسته ای و تبدیل شدن آن به یک سند بین المللی حمایت می کند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ˈهونگ لیˈ با اشاره به عضویت ایران در ˈان پی تی ˈ و همکاری لازم با آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: اظهارات سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان مبنی بر اینکه ایران آمادگی دارد فتوای رهبر معظم انقلاب به عنوان یک سند بین المللی به ثبت برسد طی دو روز اخیر مورد توجه محافل رسانه ای و کارشناسی چین قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: چین به این مساله که ایران قصد دارد فتوا رهبر عالی این کشور را به یک سند بین المللی تبدیل کند، بسیار اهمیت می دهد.

مهمانپرست با اشاره به پیشنهاد وزیر امور خارجه درباره ثبت فتوای رهبری در مورد سلاح های هسته ای به عنوان سند بین المللی، گفت: وقتی بالاترین مقام کشور نقطه نظرات خود را به عنوان فتوا اعلام می کنند به همه ما واجب است که به آن عمل کنیم.

وی افزود: برخی مسئولان کشورهای غربی اعلام کرده اند که از این فتوا استقبال می کنیم ولی جنبه مذهبی دارد و نمی تواند برای دولت الزامی داشته باشد که این امر نشان دهنده عدم شناخت آنها از اسلام است، و ما آمادگی داریم این فتوا به عنوان یک سند بین المللی به ثبت برسد و بهانه از کشورهایی که سعی می کنند نقطه نظرات خود را به ما تحمیل کنند گرفته شود.

همزمان خبرگزاری شین هوا نیز روز پنجشنبه گزارش داد که تهران و نمایندگان آژانس در حال گفت و گوهای سازنده ای هستند و قرار است مذاکراتی که از دیروز آغاز شده امروز نیز در تهران ادامه یابد تا طرفین به یک توافق جامع دست یابند.

چین بار دیگر مخالفت خود را نیز با تحریم های یکجانبه غرب علیه ایران اعلام کرده است. چین از حقوق هسته ای ایران دفاع می کند و همواره تاکید کرده است که تهران حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را دارد.

۱۳۹۱/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...