نسخه چاپی

ترس و نفرت حلبی ها از تروریست‏ها

یك روزنامه سوئیسی با اشاره به رفتارهای بی رحمانه و غارتگریهای تروریست‎ها در شهر حلب و وضعیت بد ساكنان این شهر به ویژه در بخشهای تحت تسلط مخالفان سوری از نفرت حلبی ها نسبت به این گروهها خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، روزنامه سوئیسی "نویه زوریخه سایتونگ" در مطلبی با اشاره به حمله تروریستی اخیر به دانشگاه شهر حلب نوشت: تروریست ها اعتبار خود را در بین مردم و ساکنان این شهر از دست داده اند.

این روزنامه سوئیسی در ادامه نوشت: بعد از عملیات تروریستی روی دانشگاه شهر حلب ، مطبوعات دولتی سوریه یک سری عملیاتهای نظامی علیه شورشیان در این شهر بزرگ شمالی سوریه را اعلام کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که ارتش سوریه پناهگاهها و تجمعات تروریستها در بسیاری از قسمتهای شهر حلب را ویران کرده است و حدود دوازده تن از آنها را کشته است.


924869_orig.jpg


به گزارش سفیر سوریه در سازمان ملل، در حمله تروریستی به دانشگاه شهر حلب 82 نفر کشته و 162 نفر مجروح شدند. به گزارش "سانا" در بین کشته شدگان علاوه بر دانشجویان همچنین پناهندگانی بودند که درخانه های دانشجویی دانشگاه اقامت داشتند.

نویسنده در بخش دیگری از ین مطلب خاطر نشان کرد: به گزارش ساکنان این شهر حدودا دو میلیون نفری سوریه، تامین نیازهای نان، برق و نفت بخاری در این شهر بسیار دشوار است. وسایل مورد نیاز زندگی البته در بازار یافت می شود. اما سه برابر گرانتر از زمان قبل از جنگ است.

شرایط زندگی در قسمتهایی از شهر که تحت تسلط ارتش سوریه است بهتر است چرا که دولت در این مناطق نیازهای مردم را تامین کرده و کار برای سازمانهای کمک کننده بین المللی در این بخشها ساده تر است.


924870_orig.jpg


به گزارش خبرنگاران غربی، رفتارهای بی رحمانه بسیاری از تروریست های عضو ارتش موسوم به آزاد سوریه سبب شده است که بسیاری از ساکنان این شهر از آنها ترس و نفرت پیدا کرده و در جبهه مقابل آنها قرار گیرند.

تروریست ها در شهر حلب آپارتمانهای مردم را غارت و چپاول می کنند تا سرپناه و محل اقامتی برای خود تهیه کنند.

همچنین این اتهام به نیروهای شورشی وارد است که املاک دولتی یا بخشهای تخلیه شده خصوصی و محتویات و وسایل آن را در ترکیه یا در بازار سیاه می فروشند.

دولت سوریه نیز اعلام کرده است که بسیاری از کارخانه های دولتی در این شهر توسط آنها اوراق شده و ماشین آلات آن به ترکیه منتقل شده است. یکی از صنعتگران شهر حلب نیز این مطلب را تایید کرده و اظهار داشته است که تاسیسات و دستگاههای صنعتی این شهر توسط افراد مسلح باز شده و جمع آوری و بدون هیچ قید و شرطی به مکانهای مورد نظر آنها انتقال می یابد.

نویسنده در پایان همچنین به بی نظمی ها و بی قانونی ها و اقدامات مافیایی بسیاری از افراد مسلح ارتش موسوم به آزاد سوریه در شهر حلب اشاره کرد.

از سوی دیگر سرگئی لاوروف در سفر به شهر دوشنبه در جمع رسانه‌ها با محکوم کردن انتشار اخبار جعلی از سوی شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گفت: این شبکه آمریکایی در انعکاس حادثه تروریستی دانشگاه حلب تلاش کرد با جعل واقعیت ، افکار عمومی را به گونه‌ای سوق دهد که ممکن است این حادثه کار دولت سوریه باشد.

۱۳۹۱/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...