نسخه چاپی

نخست وزیر مبارك در تدارك جنگ مسلحانه با مرسی

عکس خبري -نخست وزير مبارک در تدارک جنگ مسلحانه با مرسي

یك وكیل مصری از «احمد شفیق» آخرین نخست‌وزیر رژیم مبارك به اتهام تأسیس ارتش آزاد برای مبارزه مسلحانه علیه حكومت مصر، به دادستانی این كشور شكایت كرد.

به گزارش نما به نقل از شبکه العالم، «سید حامد» عضو کمیته آزادی ها در کانون وکلای مصر، روز پنجشنبه با استناد یه یک گزارش مطبوعاتی، از احمد شفیق نامزد ناکام انتخابات ریاست جمهوری مصر و «محمد ابوحامد» عضو پیشین مجلس این کشور به دادستانی مصر شکایت کرد.

سید حامد به استناد گزارش روزنامه «المصریون» این دو را به حمایت مالی از مبارزه مسلحانه علیه محمد مرسی رییس جمهوری مصر متهم کرده است.

«سید حامد» به ارائه شکایت های متعدد در مسایل مربوط به اظهارات شخصیت های مصری مخالف شهرت دارد.

این روزنامه گزارش داده است که تاجران هوادار احمد شفیق و محمد ابوحامد پیشنهاد داده اند تا زمان فراهم شدن کمک های تسلیحاتی برای گروه های مخالف، مردم برای سرنگونی رییس جمهور به خیابان بیایند.

سید حامد همچنین در شکایت خود ذکر کرده است: در صفحه سوم این روزنامه آمده است که شخصی به نام خالد الشیخ درخواستی مبنی بر تشکیل ارتش آزاد برای مبارزه مسلحانه مطرح کرده است و اگر این خبرها صحت داشته باشد، جنایتی علیه ملت مصر و تهدیدی برای سلامت و وحدت کشور به شمار می آید که منجر به جنگ داخلی خواهد شد.

احمد شفیق آخرین نخست وزیر رژیم حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر، پس از انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و در مقابل محمد مرسی ناکام شد.

شفیق در زمان انتخابات از حمایت های مالی وابستگان رژیم مبارک و حامیان خارجی وی برخوردار بود.

۱۳۹۱/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...