نسخه چاپی

تشدید اختلافات بین القاعده و ارتش آزاد

روزنامه انگلیسی گاردین از تشدید اختلافات و شكاف‌ها بین «جهادی‌های تكفیری» وابسته به القاعده و گروه تروریستی «ارتش آزاد» در سوریه خبر داد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از پایگاه خبری القوه الثالثه نوشت: روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی از گروه‌‌های مسلحی که در سوریه و به ویژه در شمال این کشور فعالیت می‌‌کنند، نوشت که هر روز بر دامنه اختلافات بین این گروه‌ها افزوده می‌شود.

گاردین در این ارتباط افزود: افق روشنی پیش روی گروه‌های معارض مسلح در سوریه وجود ندارد و تشدید اختلافات و شکاف‌ها بین گروه‌های مسلح «ارتش آزاد» با گروه‌های «جهادی تکفیری» که اصولا وابسته به سازمان القاعده هستند، خبر از گشوده شدن صفحه‌ای جدید در جنگ داخلی سوریه می‌دهد.

این روزنامه انگلیسی افزود: آنچه موجب این اختلافات و شکاف‌ها شده، این است که گروه‌های ارتش آزاد بر این باور هستند که گروه‌های جهادی تکفیری درصدد ربودن انقلاب و گرفتن جای آنها در سوریه هستند.

گاردین در ادامه گزارش خود می‌نویسد: این اختلافات به شکلی ویژه و عیان در مناطق نزدیک شهر حلب، در شمال سوریه قابل ملاحظه است که به اصطلاح به دژ جهادی‌های تکفیری وابسته به القاعده تبدیل شده و پایه و اساس افکار و اندیشه‌های آنها را افکار و اندیشه‌های «اسامه بن لادن»، رهبر مقتول القاعده تشکیل می‌دهد و سوریه را یکی از عرصه‌های جهاد و مبارزه در جهان ملاحظه می‌کنند. درحالی‌که گروه‌های ارتش آزاد تاکید می‌کنند که اهداف آنها ملی‌گرایانه است و تمایلی به برقراری نظام بنیادگرای اسلامی در سوریه ندارند.

گاردین در این ارتباط به سخنان یکی از سرکردگان ارتش آزاد اشاره می‌کند که تاکید کرده بود، فردای روز سرنگونی نظام در سوریه آنها به مبارزه و جنگ با جهادی‌های تکفیری خواهند رفت که تمام دارایی‌ها و ثروت‌های کشور را به غارت برده‌ و آنها را به ترک‌ها فروخته‌اند.

این درحالی است که جماعت «جبهه یاری اهل شام» معروف به جبهه یاری ارتباط خود با القاعده و اینکه بسیاری از اعضای آن از عناصر القاعده هستند که پیشتر در عراق و افغانستان رو در روی نیروهای آمریکایی و غربی جنگیده‌اند را نفی یا تکذیب نکرده است.

۱۳۹۱/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...