نسخه چاپی

درآمد زیر700هزار تومان معاف از مالیات

با تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، درآمد ماهانه ۷۰۰هزارتومان یا سالانه تا ۸.۴میلیون تومان از مالیات معاف می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، در لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم، در مورد درآمد معاف از مالیات آمده است ماده11 . متن زیر جایگزین ماده (84) می‌شود: «ماده 84- تا میزان هشتاد و چهار میلیون ریال درآمد سالیانه مشمول مالیات حقوق از یک یا چند منبع از پرداخت مالیات حقوق معاف است.

سازمان امور مالیاتی کشور موظف است، سقف معافیت مذکور را برای هر سال مطابق شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی شهری سال قبل اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و پس از تأیید وزیر امور اقتصادی و دارائی اعلام نماید.»

ماده 12. متن زیر جایگزین ماده (85) می‌شود: «ماده 85- نرخ مالیات بر درآمد حقوق مازاد بر مبلغ مذکور در ماده (84) این قانون و تا هفت برابر آن مشمول مالیات سالانه 10% (ده درصد) و نسبت به مازاد آن بیست درصد می‌باشد»

ماده 13- متن زیر جایگزین تبصره ماده (86) می‌شود: «تبصره- پرداخت‌هایی که کارفرمایان به اشخاص حقیقی غیر از کارکنان خود که مشمول پرداخت کسورات بازنشستگی یا بیمه نمی‌باشند، تحت عنوان حق‌المشاوره، حق حضور در جلسات، حق‌التدریس، حق تحقیق و حق پژوهش پرداخت می‌کنند، بدون رعایت معافیت موضوع ماده (84) این قانون مشمول مالیات به نرخ ده درصد می‌باشد.

کارفرمایان موظفند در موقع پرداخت یا تخصیص، مالیات متعلق را کسر و ظرف مدت تعیین شده در ماده (86) این قانون همراه با فهرستی حاوی نام و نشانی دریافت کنندگان و میزان آن به اداره امور مالیاتی پرداخت کنند و در صورت تخلف، مسئول پرداخت مالیات و جرایم متعلق خواهند بود.»

ماده 14. در بند (5) ماده(91) عبارت «که در موقع بازنشستگی یا از کارافتادگی به حقوق بگیر پرداخت می‌شود» حذف می‌شود.

ماده 15. متن زیر جایگزین بند (14) ماده (91) می‌شود و یک تبصره به شرح زیر به آن الحاق می‌شود: «14- درآمد حقوق جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و آزادگان.

تبصره - نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از نیروهای نظامی و انتظامی و مشمولان قانون استخدامی وزارت اطلاعات مشمول تسلیم فهرست موضوع ماده 086) قانون نمی‌باشند.»

ماده 16. ماده (92) و تبصره آن حذف می‌شود.

ماده 17. متن زیر جایگزین ماده (95) و تبصره‌های آن می‌شود و ماده (96) و تبصره‌های آن حذف می‌شود: «ماده 95- صاحبان مشاغل موضوع این فصل موظفند اسناد و مدارک کافی را که با رعایت اصول و ضوابط مربوط تنظیم می‌گردد، نگاهداری و اظهارنامه خود را بر اساس آن تنظیم کنند. دستور‌العمل‌ اجرایی مربوط به روش‌های نگاهداری اسناد و مدارک و نمونه اظهارنامه با توجه به نوع و حجم فعالیت مودیان مذکور توسط سازمان امور مالیاتی کشور تهیه و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد.»

ماده 18. متن زیر جایگزین ماده (97) و تبصره‌های آن می‌شود و مواد (98)، (152)، (153)، (154) و (158) و تبصره‌های آنها حذف می‌شود.

این لایحه بعد از تصویب کلیات و یک فوریت آن در کمیسیون تخصصی اقتصادی مجلس در حال بررسی است.

اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم و اجرای طرح جامع مالیاتی، به عنوان یکی از محورهای ۷ گانه طرح تحول اقتصادی به شمار می‌رود.

احمی‌نژاد از نمایندگان مجلس درخواست کرد، هرچه سریعتر تا قبل از پایان سال جاری قانون جدید مالیات را تصویب کرده و برای اجرا به دولت ابلاغ کنند.

۱۳۹۱/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...