نسخه چاپی

نقطه تمركز دشمن بر روی روحانیت است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: دشمنان درصدد تضعیف روحانیت و القا ناكارآمدی حكومت اسلامی هستند و نقطه تمركز خود را روی روحانیت قرارداده‌اند تا مردم را از شركت منسجم در انتخابات آینده دلسرد كنند.

به گزارش نما به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی روز جمعه در اولین همایش تجلیل از معمرین حوزه علمیه قم، که به همت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب و با اشاره به سفرهای استانی مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری تقریبا همه استان‌های کشور را در طول رهبریشان مسافرت کردند هرکجا رفتند برکت نیز را با خودشان به آنجا برده‌اند و همواره با اقبال و شور وشوق مردم این سفر‌ها صورت گرفته است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: تا زمانی که اتصال و پیوند بین رهبری و مردم باشد این ملت و کشور آسیب نمی‌پذیرند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با بیان اینکه مشکلات فراوان مادی نتوانسته است این ارتباط را کم رنگ کند افزود: رابطه معنوی مقام معظم رهبری و مردم به قدری بالا است که هرچه قدر مشکلات هم برای آنها وجود داشته باشد دست از حمایت از رهبر خود برنخواهند داشت.

عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به حوزه

وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه مقام معظم رهبری عنایت ویژه‌ای به حوزه‌های علمیه به خصوص حوزه علمیه قم دارند تاکید کرد: عنایتی که شخص مقام معظم رهبری به حوزه‌های علمیه داشته‌اند درطول تاریخ حوزه علمیه قم کم نظیر است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ساختمان آماده بهره برداری برای زائرین روحانی در مشهد مقدس بیان کرد: به دستور مقام معظم رهبری زائرسرایی در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) برای استفاده علما و فضلای روحانی احداث گردیده که این ساختمان هم اکنون آماده بهره برداری می‌باشد.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی ادامه داد: یکی دیگر از خدمات مقام معظم رهبری به علما و بزرگان، تجلیل از معمرین است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت معیشت روحانیون قبل از انقلاب بیان داشت: قبل از انقلاب نابسامانی‌ها و مشکلاتی که برای روحانیون وجود داشت با امروز قابل بیان نیست، امروز اگر کسی کوچک‌ترین بدبینی نسبت به امام و رهبری داشته باشد، یقینا سزای ناسپاسی این نعمت را در این دنیا می‌بیند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: امروز فرمانده کل قوا طلبه امام زمان(عج) و یک روحانی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با بیان اینکه دشمنان ما از ترسو‌های جهان هستند، گفت: اگر ترس از مقام معظم رهبری و نیروهای که تحت فرمان ایشان هستند نبود یقینا وضعیت ما از دست دشمنان قسم خورده این نبود، ولی آن‌ها آسیب پذیرهستند و می‌ترسند.

وی با اشاره به نفوذ روحانیت در دل مردم افزود: دشمنان درصدد تضعیف روحانیت و القای ناکارآمدی حکومت اسلام را مطرح می‌کنند و نقطه تمرکز خودشان را روی روحانیت قرارداده‌اند.

وظیفه روحانیون و بزرگان حوزه

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با بیان اینکه وظیفه خطیری بر دوش بزرگان و روحانیون قرار دارد تاکید کرد: دشمنان می‌خواهند روحانیت را ازچشم مردم بیندازند، امروز در شرایط فعلی وظیفه بسیار سنگین است ما در آینده نزدیک یک انتخابات خوب خواهیم داشت.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی اضافه کرد: سرو صدا‌ها زیاد است ولی باید بد را از خوب تشخیص بدهیم و با شرکت همگانی و دعوت از بستگان و دوستان در پای صندوق‌های فعالانه شرکت کنیم.

در انتخابات آینده استحکام نظام ما دو چندان خواهد شد

وی با بیان اینکه در روز انتخابات راه درست و مستقیم مشخص خواهد شد اظهار داشت: در انتخابات آینده استحکام نظام ما دو چندان خواهد شد گرچه دشمن می‌خواهد با القای ناکارآمدی نظام مردم را بترساند و تبلیغ کند که اسلام نمی‌تواند جامعه را اداره کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبر افزود: پیشرفت کشور و جهش‌های علمی که اتفاق افتاده است، ثابت کرد اسلام می‌تواند جهان را اداره کند این وعده الهی است و ما معتقد هستیم که در عصر ظهور امام زمان(عج) دنیا اداره خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی در پایان بار دیگر با بیان اینکه مقام معظم رهبری عنایت ویژه‌ای به حوزه‌های علمیه و روحانیت دارند، تاکید کرد: مقام معظم رهبری برای حوزه‌های علمیه و طلاب شب روز دعا می‌کنند.

خدمات به طلاب و روحانیون هدفمند می‌شود

رئیس مرکزخدمات حوزه های علمیه نیز در این مراسم گفت: رویکرد مرکز خدمات، در عرصه‌های مختلف و متعدد از جمله هدفمند کردن خدمات از جهت کمیت و کیفیت است.

حجت الاسلام سید حسن ربانی ضمن خیر مقدم گویی اظهار داشت: رویکرد مرکز خدمات، در عرصه‌های مختلف و متعدد از جمله هدفمند کردن خدمات از جهت کمیت و کیفیت است.

وی افزود: خدمات مرکز خدمات حوزه های علمیه علاوه بر خدمات مادی، از جمله تجلیل از معمرین و بزرگان حوزه علمیه در راستای عمق بخشی به خدمات روحی و معنوی، آنان می‌باشد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه ادامه داد: توجه به فرزندان و خانواده‌های معمرین که از مهمترین دغدغه های آنان است در این زمینه مرکز خدمات با برنامه‌هایی که در دستور کار دارد گامی در جهت کم کردن دغدغه های روحانیون برداشته است.

حجت الاسلام ربانی در ادامه خطاب به روحانیون معمر گفت: روحانیون و معمرین واسطه‌های نسل گذشته به آینده و میراث‌‌دار نسل‌های گذشته به آینده هستند.

۱۳۹۱/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...