نسخه چاپی

روزنامه اسرائيلي معاريو:

آمریكا خود را درگیر حمله به ایران نمی كند

عکس خبري -آمريکا خود را درگير حمله به ايران نمي کند

یك روزنامه اسرائیلی در یادداشتی با اشاره به معرفی 'چاك هاگل' به عنوان وزیر دفاع پیشنهادی رئیس جمهور آمریكا، تنها ماندن اسرائیل در جبهه مقابله با ایران را پیش بینی كرده است.

به گزارش نما به نقل از شفاف، روزنامه اسرائیلی معاریو در مقاله ای با عنوان " در این جبهه، تنهاییم" به قلم "عودید تیرا" نوشت: آمریکا از روش غافلگیری های استراتژیک استفاده نمی کند بلکه روش غافلگیری های تاکتیکی را در پیش گرفته است. بزرگ ترین قدرت جهان اکنون به شکل دادن افکار عمومی قبل از هر گونه اقدام استراتژیک روی آورده است. آمریکایی های هم اکنون برای یک تغییر استراتژیک مهم آماده می شوند. پایه این تغییر استراتژیک مهار ایران هسته ای است.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: تعیین چاک هیگل به عنوان وزیر دفاع آمریکا از نظر تهران نشانه یک تغییر استراتژیک و تسلیم عملی آمریکا در برابر تغییرات هسته ای ایران به شمار می آید. کاهش بودجه وزارت دفاع آمریکا نیز به ایران این اطمینان را می دهد که آمریکا خود را درگیر هزینه های امنیتی هنگفت حمله نظامی به زیرساخت های هسته ای ایران نمی کند.

در بخش دیگری از این یادداشت می خوانیم: اکنون در سخنرانی های مقامات آمریکایی، ایران جای خود را به موضوع بحران اقتصادی و پرتگاه مالی داده است. هم اکنون اسرائیل در جبهه حمله نظامی به ایران تنها مانده است.



اسرائیل مجبور است یکی از این دو راه را برگزیند: حمله فوری به تاسیسات هسته ای ایران یا کسب آمادگی برای مقابله هسته ای کوتاه مدت در برابر ایران و تدوین استراتژی هسته ای چند بعدی طولانی مدت نسبت به تهران.

در این شرایط، بودجه دفاعی اسرائیل، باید به شدت افزایش یابد در غیر این صورت درگیر اشتباه بی مسئولیتی خواهیم شد و اعتراضات اجتماعی در انتظار نسل های آینده اسرائیل خواهد بود. مخلوطی از ایران هسته ای و بهار ملت های عربی، اخوان المسلمین را تقویت خواهد کرد. همچنین سطح نفوذ اقلیت های مسلمان در اروپا نیز افزایش می یابد.

همه اینها اسرائیل را منزوی خواهد کرد و نیازهای امنیتی را در اسرائیل به وجود خواهد آورد که ایستادگی در برابر آنها بسیار دشوار خواهد بود. ایران به احتمال بسیار زیاد هسته ای خواهد بود و هر کس برای جلوگیری از عدم حمله به آن در پاییز گذشته تلاش کرد باید پاسخگو باشد.

۱۳۹۱/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...