نسخه چاپی

پهپاد نامرئی آمریكا در اختیار ایران + عكس

عکس خبري -پهپاد نامرئي آمريکا در اختيار ايران + و عکس

باشگاه خبرنگاران در چهار گزارش قبلی خود به پهپادهای آمریكایی كه ممكن است در اختیار ایران باشد اشاره كرد، پهپادهایی از قبیل پهپاد زنبور عسل AeroVironment Wasp III،روباه دریا Sea fox، پهپاد نارنجی BQM-74E و پهپاد "اژدها" Dragon Drone.

به گزارش نما، باشگاه خبرنگاران به پهپادهاي آمريکايي که ممکن است در اختيار ايران باشد اشاره کرد، پهپادهايي از قبيل پهپاد زنبور عسل AeroVironment Wasp III، روباه دريا Sea fox، پهپاد نارنجي BQM-74E و پهپاد "اژدها" Dragon Drone.

17.jpg


 هم‌زمان با پيشرفت در ساخت پهپادهاي جديد و استفاده از فن‌آوري‌هاي روز، پهپادهايي در حال عرصه ظهور هستند که سعي دارند از ديد بشر دور باشند. پهپادهاي نامرئي نسل جديد پهپادهاي کنوني و آينده نزديک را تشکيل خواهند داد.

18.jpg


 پهپاد فانتوم ديده‌بان Phantom Senitel

فانتوم ديده‌بان، اولين پهپاد جاسوسي تقريا نامرئي جهان است. اين هواپيماي جاسوسي دستي کوچک، ساخت شرکت آمريکايي Vera Tech Areo بوده و با باتري کار کرده و شبيه يک بوم‌رنگ است. " فانتوم ديده‌بان" در حال حرکت ثابت بوده و مرکز ثقل آن بيرون بدنه هواپيما قرار دارد.


19.jpg


 يکي از ويژگي‌هاي اين بوم‌رنگ جاسوسي اين است که در سخت‌ترين شرايط آب و هوايي پرواز مي‌کند. اينرسي دوراني آن اجازه ثبات بالا و ايستايي در زمان پرواز به اين پهپاد مي‌دهد.

با توجه به چرخش اين پهپاد، شناسايي آن در آسمان مشكل بوده و تقريبا غير قابل رويت است. اين پرنده داراي قابليت عكس‌برداري لحظه به لحظه از زير پاي خود و ارسال تصاوير به صورت زنده به سربازان است. سربازاني كه اين پهپاد جديد را عملياتي مي‌كنند عينك‌هاي ويژه‌اي به چشمان خود مي‌زنند كه آنها را قادر مي‌سازد تا بتوانند تصاوير ارسالي از بوم‌رنگ را به صورتي كه براي مغز انسان قابل فهم باشد، دريافت كنند.


20.jpg


 انواع روتوركرافت تك تيغه‌اي اين نوع پهپاد قابليت نزديك شدن به هدف تا فاصله 75 پايي را داشته و توانايي دريافت و ارسال تصاوير جاسوسي به صورت ويديويي و لحظه‌اي از هدف را به دور از ديد چشم انسان دارند.

ويژگي‌هاي فانتوم ديده‌بان:

انجام عمليات مراقبت نامرئي در فواصل نزديك و بسته همچون مناطق شهري
توانايي مقياس شدن در اندازه و برد
توانايي ترازسازي خودكار

توانايي جمع شدن آسان
پايدار در شرايط آب وهوايي نامطلوب
نيازمندي به آموزشهاي محدود
قابليت كار با نيروي محركه الكتريكي
سازگار با GPS و راديو كنترل
استفاده از دوربين پرسرعت و قابليت دسترسي به ميدان ديد كروي 360 درجه



روش‌هاي پرتاب بوم‌رنگ

قابليت انجام حالت پرتاب و برو
پرتاب از داخل محفظه
پرتاب از هواپيماي مادر
پرتاب به صورت كنترل از راه دور


21.jpg


 مشخصات بوم‌رنگ

قدرت الكتريكي از نوع جريان مستقيم DC .
طول هر يك از دو تيغه 30 سانتيمتر
ارتفاع مجموعه 15.2 سانتيمتر
وزن مجموعه 1.8 كيلوگرم
بال هاي جمع شونده و بسته بندي آسان در يك بسته 30x15x10 سانيمتر

۱۳۹۱/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...