نسخه چاپی

آمادگی تقبل بهای آشتی ملی را داریم

عکس خبري -آمادگي تقبل بهاي آشتي ملي را داريم

نخست وزیر دولت حماس در غزه تاكید كرد كه دولت و جنبش حماس آمادگی كامل تقبل بهای آشتی ملی و عمل به مقتضیات آن را دارند

به گزارش نما به نقل از ایسنا، اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس روز جمعه پس از اقامه نماز جمعه در مسجد الشاطئ شهر غزه خاطرنشان کرد که تمامی اخبار رسیده از قاهره درباره آشتی ملی امیدبخش و خیر است و ما تصمیم جدی برای آغاز مرحله جدیدی داریم که منجر به پایان شکاف داخلی و تحقق آشتی ملی شود.

هنیه تصریح کرد: ما در دولت منتخب فلسطین و جنبش حماس آمادگی کامل برای تقبل مقتضیات آشتی ملی را داریم و در همین راستا از مدت‌ها قبل کار بسترسازی مناسب و حمایت از آشتی ملی را آغاز کرده‌ایم.

جنبش‌های فتح و حماس در پایان نشست هیات‌های خود در قاهره که با حضور سرتیپ رأفت شحاته رئیس سازمان اطلاعات مصر برگزار شد، بر سر آغاز اجرای همزمان تمامی بندهای توافق آشتی ملی به توافق رسیدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، طرف ناظر مصری پس از این دیدار اعلام کرد که طرفین بر سر برنامه زمانی و موعد اجرای توافق آشتی ملی و تمامی بندهای مربوط به آن از روز 17 /1/ 2013 و یا حداکثر از روز 30 ژانویه جاری به توافق رسیدند.

از سوی دیگر، عزت رشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی خاطرنشان کرد که بر اساس توافق به دست آمده در زمینه تشکیل دولت جدید فلسطین، نخست وزیر و تمامی وزرای دولت از افراد مستقل خواهند بود و هیچ گونه وابستگی حزبی نخواهند داشت.

رشق تصریح کرد که ماموریت اصلی دولت آتی فلسطین برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین است.

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که برنامه زمانی اجرای توافق آشتی ملی نشانگر جدیت و صداقت دو جنبش فتح و حماس برای اجرای توافق آشتی است و روزهای آینده شاهد حذف شکاف داخلی از تاریخ ملت فلسطین خواهد بود.

رشق تصریح کرد که ماموریت اصلی دولت آتی فلسطین برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین است.

وی افزود: دیگر فرصتی برای بازگشت به عقب و تمرکز بر روی مساله شکاف داخلی که زیان‌های زیادی به ملت فلسطین و تاریخ مبارزاتی آن وارد کرد و به رژیم صهیونیستی اجازه یهودی سازی بیشتر قدس و ساخت شهرک‌های بیشتر و جنگ جداگانه علیه هر کدام از مناطق نوار غزه، کرانه باختری و قدس را داد، وجود ندارد.

این رهبر برجسته جنبش حماس از توافق با جنبش فتح برای پایان دادن کامل به شکاف داخلی و آغاز فوری اجرای پرونده‌های آشتی ملی و تبدیل آن به واقعیت ملموس برای شهروندان فلسطینی ساکن کرانه باختری و غزه خبر داد.

رشق همچنین اظهار داشت که تمامی واقعیت‌ها نشان از علاقه‌مندی و اهتمام دو جنبش فتح و حماس برای رفع موانع آشتی حکایت دارد و در صورت بروز مشکلات در مرحله عمل، طرف ناظر مصری نقش داوری و حکمیت را بر عهده خواهد گرفت.

وی افزود: فرصت کنونی آشتی ملی آخرین فرصتی است که ملت فلسطین به دو جنبش فتح و حماس داده است و ما باید از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم

۱۳۹۱/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...