نسخه چاپی

طولانی شدن زمان اعزام عمره گزاران

عکس خبري -طولاني شدن زمان اعزام عمره گزاران

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: سپرده گذاری مردم در بانك‌ها موجب شده تا بیشترین سود عائد بانك‌ها شود و سپرده گزاران با كاهش ارزش پول دچار خسارت شوند

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر در جمع روحانیان اعزامی به عمره مفرده با انتقاد شدید نسبت به کشتار بی‌رحمانه شیعیان در کشورهای منطقه به ویژه پاکستان تصریح کرد: متأسفانه برخی گروه‌های تندروی سلفی با تفکرات خاصی که دارند بی‌مهابا به کشتار شیعیان دست می‌زنند و حتی از کشتن کودکان و زنان بی‌دفاع و مظلوم نیز دریغ نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت به حملات دشمنان علیه مکتب شیعه اشاره کرد و اظهار داشت: شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی به صورت شبانه‌روزی هجمه‌های گسترده‌ای را علیه شیعیان آغاز کرده‌اند و حتی کتاب‌های مختلف را به زبان‌های گوناگون ترجمه می‌کنند تا بتوانند از این طریق به مکتب غنی و قوی شیعه ضربه‌ وارد کنند. غافل از آن که مکتب شیعه به قدری غنی و قوی است که هرگز با این تبلیغات واهی و بی‌ارزش دشمنان تضعیف نمی‌شود.

سرپرست حجاج ایرانی به ضرورت حضور روحانیون در برنامه‌های آموزشی بعثه اشاره و تاکید کرد: به روز رسانی اطلاعات و آشنایی بیشتر با مسائل و مناسک عمره برای روحانیان بسیار ضروری است و همه باید تلاش کنند در برنامه‌های آموزشی حضور جدی داشته باشند.

وی همچنین به ارتباط گیری هر چه بیشتر روحانیان، پژوهشگران و محققان حوزوی با پژوهشکده حج و زیارت تاکید کرد و افزود: خوشبختانه تاکنون فعالیت‌های شایانی در این پژوهشکده صورت گرفته و پاسخگویی به شبهات از جمله این اقدامات است، اما این فعالیت‌ها کافی نیست، چرا که باید ادبیات جدید و سبک‌های نو در بیان مسائل بکار گرفته شود که امیدواریم این امر با ارتباط گیری و کمک‌رسانی روحانیان عزیز محقق شود.

قاضی عسکر در بخش دیگری از سخنان خود از عدم تمرکز در برخی برنامه‌های حوزه حج و زیارت انتقاد کرد و گفت: در این بخش گرفتار برخی مسائل و مشکلاتی هستیم که ثبت نام عمره نمونه‌ای از آن ها است. در ثبت نام گذشته عمره کاری کردند که سال‌ها مردم در نوبت می مانند.

وی افزود: ثبت نام بیش از اندازه و طولانی شدن صف انتظار اعزام، قدرت برنامه‌ریزی را از ما می‌گیرد.

سپرده گذاری مردم در بانک ها موجب شده تا بیشترین سود عائد بانک ها شود

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت تاکید کرد: سپرده گذاری مردم در بانک‌ها موجب شده تا بیشترین سود عائد بانک ها شود و سپرده گزاران با کاهش ارزش پول دچار خسارت شوند. ما راهکاری نیز ارائه کردیم و گفتیم به جای اینکه پول مردم در دست بانک‌ها بماند، خود سازمان حج این پول را در اختیار بگیرد و با سپرده گزاری در مسائل اقتصادی سود آن را به مردم بازگرداند که پول مردم در گردش باشد تا از نظر شرعی و اقتصادی مردم با مشکل روبه‌رو نشوند.

قاضی عسکر به مشکلات نوسانات ارزی اشاره کرد و گفت: هم اکنون حدود چندین میلیون دلار به شرکت‌های عراقی بدهکار هستیم و در این خصوص بانک مرکزی اقدام لازم را به‌عمل نمی آورد و این مشکل سبب شده تا شرکت‌های عراقی در خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات کوتاهی کنند و زائران ما در این باره رنج ببرند که هرگز شایسته نیست زائر ایرانی در چنین سفر معنوی تحقیر شود.

سرپرست حجاج ایرانی از کاهش سطح خدمات به زائران عتبات عالیات به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: زائران ایرانی با وجود اینکه تمامی هزینه‌های اعزام به عتبات عالیات را می پردازند، اما به دلیل بدهی قبلی به شرکت‌های عراقی، برخی شرکت‌ها در ارائه خدمات به ایرانیان کوتاهی می‌کنند و متأسفانه زائران ما از رهگذر این مسأله تحقیر می‌شوند و با هیچ منطقی این شیوه سازگاری ندارد.

وی از ارائه طرح‌های مختلف فرهنگی و زیارتی جهت خدمات بهتر به زائران از سوی بعثه مقام معظم رهبری خبر داد و افزود: کمک به احداث ترمینال حجاج و راه‌اندازی مجتمع‌های تجاری برای تهیه سوغات زائران در ایران از جمله طرح‌های مهمی بود که در دیدار با رییس جمهور مطرح و ایشان نیز از آن‌ استقبال کردند.

مدیر بعثه مقام معظم رهبری راه‌اندازی رشته حج و زیارت در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را از دیگر طرح‌های اجرایی شده بعثه در ۲ سال اخیر برشمرد و افزود: خوشبختانه نیروهای متخصص و کارآمدی در این زمینه تربیت می‌شوند که تا چند سال آینده شاهد حضور کارشناسان و متخصصان متبحری در این حوزه خواهیم بود.

قاضی عسکر به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره فعالیت‌های فرهنگی و جایگاه این بخش اشاره کرد و افزود: همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما باید در حوزه فرهنگی فعالیت‌هایمان را بیشتر کنیم و اعزام زائر به امکان مقدس بدون نتیجه فرهنگی و معنوی، بی‌فایده است.

شبکه های اجتماعی از سوی بعثه رهبری راه اندازی می شود

سرپرست حجاج ایرانی، راه اندازی شبکه‌های اجتماعی را توسط بعثه بسیار مهم برشمرد و گفت: در تلاش هستیم با راه اندازی شبکه‌های اجتماعی ارتباط زائران را با برنامه‌های فرهنگی استمرار بخشیم و همه زائران با آن مرتبط شوند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حضور روحانیان در کاروان‌ها را بسیار ضروری دانست و افزود: متأسفانه برخی بدون توجه به این ضرورت از اعزام روحانیان در کاروان‌ها انتقاد می‌کنند و آن را زیر سوال می‌برند در حالی که اگر روحانی در کاروان نباشد مردم در انجام اعمال خود مضطر می‌شوند.

وی همچنین از حضور کاروان‌های دانشجویی و عمره دانشگاهیان حمایت کرد و افزود: امروز در سایه اعزام عمره گزاران دانشجویی و دانشگاهی، تحولات فرهنگی خوبی در دانشگاه‌ها صورت گرفته است که باید این بخش به صورت جدی مورد حمایت قرار گیرد و از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم، زیرا دانشجویان آینده سازان کشور هستند و وقتی در آن‌ها تحول ایجاد شود این تحول در کل کشور تاثیر گذار خواهد بود

۱۳۹۱/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...