نسخه چاپی

حرف هاي او ، به معناي تأثير عميق تحريم‌هاست

واكنش كاخ سفید به سخنان احمدی نژاد

ایران بهای سنگینی برای سرپیچی از خواسته‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد كه در قطعنامه‌های آن منعكس شده است می‌پردازد و در آینده نیز این بهای سنگین را خواهد پرداخت.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفيد در واکنش به اظهارات اخير محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران درباره شرايط اقتصادی، گفت که اين سخنان، نشانگر تاثير عميق تحريم‌های بين‌المللی است.

به گزارش نما،عصر ايران به نقل از رویترز ؛ محمود احمدی‌نژاد روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس قانون‌گذاری ایران گفت: تحریم‌های غرب تبعاتی بسیار منفی برای کشور داشته است. او در ادامه موثرترین راهکار برای مقابله با این تبعات منفی را تحول ساختاری در اقتصاد کشور و قطع وابستگی به درآمدهای حاصل از فروش نفت است.

او پيشتر تحريم‌های بين‌المللی عليه ايران را «بی‌اثر و بی‌فايده» توصيف کرده بود.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، با اشاره به گفته‌های محمود احمدی‌نژاد، آن را نشانه‌‌ای دیگر از آن دانست که تلاش گسترده جامعه بین‌الملل برای مجازات ایران در عمل موثر بوده و تاثیری عمیق بر اقتصاد ایران داشته است.

او گفت: ایران بهای سنگینی برای سرپیچی از خواسته‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد که در قطعنامه‌های آن منعکس شده است می‌پردازد و در آینده نیز این بهای سنگین را خواهد پرداخت.

به گفته آقای کارنی، ایران این گزینه را هم در پیش دارد که خواسته‌های جامعه بین‌الملل مبنی بر شفاف‌سازی برنامه هسته‌ای خود را به صورت جدی اجابت کند که در این صورت شرایط این کشور تفاوت خواهد کرد.

محمود احمدی‌نژاد در سخنان اخیر خود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم قطع وابستگی دولت به ارز حاصل از فروش نفت گفته بود: باید یک‌بار با یک تصمیم مشترک این موضوع را تمام کنیم، گرچه فشارهایی نیز وارد می‌شود.

۱۳۹۱/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...