نسخه چاپی

پوردستان:

ارتش آمریكا فاقد كارایی و سرعت لازم است

عکس خبري - ارتش آمريکا فاقد کارايي و سرعت لازم است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر، هدف آمریكایی‌ها حمله به افغانستان، عراق و ایران بود كه به علت رهبری بسیار حكیمانه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و اتحاد ملت ایران، موفق به عملی كردن اهداف خود نشدند.

به گزارش نمابه نقل از فارس، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم اهدای درجه به دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل مرکز آموزش بهداری نزاجا، خواستار توجه بیشتر به امر آموزش رزمی در سطح این نیرو شد و آن را یکی از مهمترین و بارزترین خصیصه یکان‌های نظامی خواند و گفت: نیروهای تحت امر یک فرمانده باید به فرامین نظامی گوش دهند تا بتوانند آموزش‌هایی را که به آنها آموخته می‌شود را به نحو شایسته پیاده کنند.

پوردستان تدبیر و آینده‌نگری را برای فرماندهان امری خطیر برشمرد و تاکید کرد: نیاز یک مجموعه نظامی به فرمانده در شرایط حساس و موقعیت‌های ویژه بیشتر احساس می‌شود و آنجاست که یک فرمانده و مدیر باید خودشان را بیشتر به زیردستانشان نزدیک کرده و فرامین دقیق نظامی را به آن‌ها ابلاغ کنند. در دوران جنگ تحمیلی هم فرماندهان برابر تدابیری که اتخاذ می‌شد با یک سیاست خاص اوامر را به زیردستان خود ابلاغ می‌کردند و با درایت این فرماندهان و کوشش زیر دستان بود که در عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس پیروزی از آن نیروهای ما بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش انجام آموزش نظامی در زمان صلح را برای یگان‌های نظامی با اهمیت توصیف کرد و افزود: آموزش مقدمه، بستر و زیرساخت آمادگی رزمی است. توجه به آموزش یعنی ارتقاء توان رزمی به همین خاطر اصلی‌ترین وظیفه نیروهای مسلح در زمان صلح توجه به امر آموزش است.

وی ادامه داد: توجه به آموزش سبب اعتماد به نفس در نیروهای مسلح می شود، وقتی یک سرباز ماموریتش را بداند و سلاحش را بشناسد می‌داند برای مقابله در فضای ناهمتراز چگونه باید وارد میدان شود یا اگر تاکتیک‌ها و تکنیک‌هایش را بشناسد و این موارد را تمرین کند، اعتماد به نفس پیدا می‌کند و زمانی که دشمن بخواهد تهدیدش را عملی کند، این سرباز با استحکام، با قدرت و قوت در مقابل تهدیدات ایستادگی می‌کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اولین برکت توجه به آموزش‌ها را ارتقاء آمادگی رزمی و ایجاد آمادگی روحی و روانی در مردم دانست و ادامه داد: وقتی مردم عزیز ایران اسلامی بدانند فرزندان سرباز‌شان در پادگان‌های آموزش می‌بینند آموزش‌هایی که عین صحنه رزم است و صدای گلوله را می‌شنوند و بوی باروت را حس می‌کنند و یک لحظه آرامش را برای خود حرام می‌داند تا آمادگی داشته باشد و بتواند با تهدیدها مقابله کند، آنجاست که ملت، احساس آرامش و امنیت می‌کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین ثمره دیگر آموزش‌های رزمی را بازدارندگی خواند و تاکید کرد: دشمن وقتی می‌بیند که نیورهای مسلح ما به صورت مستمر در میادین رزمایش هستند و انگشتان سربازها روی ماشه سلاح‌هایشان است. جرأت تهدید و تعدی به مرز و بوم ایران اسلامی را به خود راه نمی‌دهد.

وی تدابیر نورانی فرمانده معظم کل قوا را دز دیگر مؤلفه‌هایی خواند که دشمن را از حمله باز می‌دارد و ادامه داد:‌ باید خداوند را به خاطر چنین فرمانده حکیم و فرزانه شاکر باشیم.

پوردستان در پایان با اشاره به انجام رزمایش‌ها در سال 91 آن را امری بسیار با اهمیت خواند و گفت: انجام رزمایش‌های نیروی زمینی در مناطق مختلف کشور سبب شد تا دستاوردهای جدی خود را مورد آزمایش قرار داده و چنانچه اشکالاتی بر آن وارد بود تا پایان سال آن را برطرف کرده و در مواقع ضروری از آن بهره‌برداری گردد.

۱۳۹۱/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...