نسخه چاپی

عذرخواهی تل آویو از آنكارا

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی آمادگی این رژیم را برای عذرخواهی از تركیه به خاطر حادثه حمله نیروهای صهیونیست به ناوگان دریایی مرمره در سال ۲۰۱۰ اعلام كرد

به گزارش نما به نقل از ایسنا، "دنی آیالون"، معاون آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم آماده است تا از ترکیه به خاطر حادثه ناوگان دریایی مرمره که ۳۲ ماه قبل رخ داد، عذرخواهی کند.

وی در مصاحبه ویژه با روزنامه حریت ترکیه گفت: عذرخواهی اسرائیل مشابه عذرخواهی است که آمریکا از پاکستان پس از کشته شدن اشتباهی ۲۴ نظامی پاکستانی کرد.

آیالون همچنین تاکید کرد: در حال حاضر فرصت برای بهبود روابط با ترکیه فراهم است چرا که همکاری ترکیه و اسرائیل بر پایه اصول استراتژیکی و اقتصادی است.

وی افزود: تحولات مهمی که اخیرا در منطقه خاورمیانه شاهد آن بودیم، بی‌سابقه‌ است و امیدوارم ۲۰۱۳ سالی باشد که در آن ترکیه و اسرائیل به مسیر صحیح در روابط خود بروند.

در همین حال، "فریدون سینرلی اوغلو"، معاون وزیر خارجه ترکیه با رد پیشنهاد آیالون تاکید کرد: موضع ترکیه در این خصوص موضعی شفاف است و بهبود روابط ترکیه با اسرائیل جز پس از پاسخگویی اسرائیل به همه شرط‌های ترکیه ممکن نیست.

از سوی دیگر فعالان اسپانیایی نیز خواهان ارجاع پرونده حادثه دریایی مرمره به دادگاه کیفری بین‌المللی شدند. بنا به گزارش منابع آگاه، سه فعال اسپانیایی که در کشتی ناوگان آزادی حضور داشتند، با ارائه دادخواستی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایات ضد بشری خواهان ارجاع این پرونده به دادگاه کیفری بین‌المللی شدند.

در حمله نیروهای صهیونیستی به ناوگان آزادی در دریای مرمره در سال ۲۰۱۰، ۹ شهروند ترکیه‌ای کشته و ۵۰ تن دیگر زخمی شدند

۱۳۹۱/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...