نسخه چاپی

آماده‌باش نیروی ویژه انگلیس برای اعزام به الجزایر

عکس خبري - آماده‌باش نيروي ويژه انگليس براي اعزام به الجزاير

وزیر خارجه انگلیس كه ریاست كمیته اضطراری دولت این كشور را بر عهده دارد، بحران گروگانگیری الجزایر را اولویت اول این كشور دانست.

به گزارش نما، فارس به نقل از شبکه اسکای‌نیوز، در حالی که تلاش نیروهای ویژه الجزایر برای آزادی افراد گروگان‌گرفته شده در مجتمع گازی در این کشور همچنان ادامه دارد، هنوز 10 انگلیسی که در میان گروگان‌ها بوده‌اند، سرنوشت نامعلومی دارند.

در همین حال «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس که ریاست کمیته اضطراری «کبری» دولت انگلیس را بر عهده دارد، در صفحه توئیتر خود نوشته است که تا مشخص شدن وضعیت همه گروگان‌های انگلیسی، بحران الجزایر اولیوت اول انگلیس است.

با وجود آنکه بسیاری از گروگان‌ها آزاد یا کشته شده‌اند، هنوز 30 نفر از اتباع خارجی در اختیار گروگان‌گیرها هستند. افراد مسلح روز چهارشنبه هفته گذشته با حمله به یک مجتمع گازی صدها نفر از جمله ده‌ها تبعه خارجی را به گروگان گرفتند.

همزمان روزنامه دیلی تلگراف از صدور دستور آماده‌باش نیروهای ویژه هوایی این کشور برای آزادسازی گروگان‌ها خبر داده است. منابع خبری انگلیسی همچنین احتمال داده‌اند که چندین نفر از طرف این کشور برای انجام مذاکرات به الجزایر رفته باشند.

افرادی که این گروگانگیری را انجام داده‌اند، از اعضای گروه‌های مسلح مخالف دولت سومالی هستند که به تبع حمله فرانسه به این کشور، در اقدامی تلافی‌جویانه دست به این گروگانگیری زده‌اند.

۱۳۹۱/۱۰/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...